donderdag 19 maart 2020

Een hele rare week!

Jullie zullen wel denken, jemig nu al weer een blog? Gezien alles wat er op dit moment gaande is in de wereld vond ik het wel fijn om jullie te laten weten hoe de situatie hier is op dit moment.

Aangezien in de afgelopen week allerlei regels zijn uitgevaardigd omtrent het oprukkende Covid-19 virus heeft dit heel veel impact op ons bedrijf en uiteraard op ons leven.

Vrijdagochtend de 13e was ik toch vroeg wakker en besloot om meteen maar naar Publix te gaan om boodschappen te doen, vooral vanwege alle verhalen over hamsteren! Ik was er om 7.30 uur en geloof het of niet maar er was al heel veel niet te krijgen. Kipfilet, gehakt, brood, toiletpapier (later meer daarover) en schoonmaakdoekjes waren artikelen die op waren. Toiletreiniger was gelimiteerd tot 2 flessen per persoon, het leek wel oorlog! Ik besloot ter plekke om maar zoveel mogelijk mee te nemen en dat bleek een goede zet te zijn later in de week.
Ik had gedurende ons verblijf in Nederland overigens al toiletpapier, keukenrol en bleekspray besteld bij 3 supermarkten en dat werd later in de week bezorgd dus daar hoefden we ons niet druk over te maken ๐Ÿ˜‰

De eerste annuleringen kwamen al vrij snel binnen nadat duidelijk werd dat er allerlei restricties zijn aan vliegen, en dan met name de internationale vluchten want toeristen worden simpelweg niet meer toegelaten in de USA. Toen ook nog bekend werd gemaakt dat Disney, Universal en Sea World hun poorten sloten voor tenminste twee weken was het hek bijna letterlijk van de dam!

Maandag was de eerste dag dat Disney dicht was, ik reed over het terrein en het was er bijna spookachtig stil, hierbij een paar foto's om een indruk te geven:
Parkeerterrein Magic Kingdom
World Center Drive


World Center Drive
ingang Magic Kingdom parking


Personeels parkeerplaats
Disney bussen
Dezelfde dag zag ik deze foto's online (gemaakt met een drone) van Magic Kingdom en Animal Kingdom:
 

's-Avonds hebben Michelle en ik samen gekookt, Hello Fresh was bezorgd dus onze eerste maaltijd van de week bestond uit smothered chickenbreast with mushrooms, roasted carrots and mashed potatoes. Het was heerlijk!
 

Aangezien we proberen om alle sociale contacten zoveel mogelijk te beperken werd ook de volgende dag weer een heerlijke maaltijd thuis gemaakt. Deze keer hadden we Margarita Chicken, ook weer erg lekker!

Gerrit en Joke kwamen nog even een bakkie doen en hebben we, op gepaste afstand uiteraard, zitten praten over de hele situatie hier. Als het goed is vliegen ze volgende week terug en het wordt nu wel spannend natuurlijk! Pascal kwam overigens nog even melden dat zijn school nu tot 18 april gesloten is, gelukkig gaan ze wel les geven via de laptop zodat de kinderen niet teveel missen.

Woensdag bestond weer uit huizen controleren en annuleringen verwerken. 's Morgens ben ik nog even langs gereden bij onze villa want onze gasten hadden gevraagd of we toevallig nog toiletpapier hadden want ze konden niets meer krijgen! Dankzij onze vooruitziende blik kon ik ze helpen dus ging ik een pak brengen, samen met een pak keukenrollen zodat ze weer even vooruit kunnen.
Overigens vertelde onze gast dat de avond ervoor een pallet met toiletpapier werd afgeleverd bij Publix, ze kregen niet eens de kans om de pallet naar binnen te brengen want hij werd buiten al"leeggeroofd" (wel betaald gelukkig). Het moet niet gekker worden!

's Middags ging ik nog even naar de Aldi en ook daar was het behoorlijk druk. Nog wel grappig om te vertellen: ik zette mijn boodschapjes op de band (yoghurt en wat vlees) en achter mij stond dus een meneer met (echt waar) 6 dozen wijn! Hij zag me kijken en begon meteen te lachen, uiteindelijk stonden we allemaal te lachen! 

We besloten om 's avonds een hapje te gaan eten bij Gator's Dockside. Het was een hele bijzondere ervaring want overal hingen stoelen op tafels om ruimte tussen de tafels te creรซren!

Na het eten gingen Ron en ik nog even naar Walmart alwaar goed te zien is welke producten vermoedelijk niet te eten/gebruiken zijn want de rest was leeg! Een kleine impressie:
 

 
 

Vandaag (donderdag) gingen Michelle en ik eerst even de weg op om een paar huizen te controleren waar de gasten/eigenaren net vertrokken waren waarna we huiswaarts gingen. 's Middags zijn Ron en ik nog even samen op pad gegaan om wat boxen terug te brengen naar Spectrum en de truck even te laten wassen in de wasstraat:

Volgende stop was Lowe's want we wilden wat extra planken hebben voor in de voorraadkast. 

Ik vraag me af of dit het virus tegen kan houden? ๐Ÿ˜‰

We sloten af met een heerlijk ijsje bij Coldstone in Winter Garden:

Ook vanavond werd er weer gewoon thuis gegeten, geen foto's deze keer!

De komende weken worden rare weken voor ons, uiteraard zullen we alle huizen wekelijks checken om er zeker van te zijn dat alles in orde is en klein onderhoud plegen. Daarnaast zal Ron zich voornamelijk richten op onze nieuwe website zodat we hopelijk een vliegende start kunnen maken als alles weer "normaal" is! 

Ik wil graag afsluiten met de wens dat iedereen deze onzekere periode goed en gezond door zal komen, dat het allemaal niet te lang zal gaan duren en dat we snel al onze familie en vrienden weer mogen begroeten in onze prachtige sunshine state!

Tot slot nog een paar foto's van grappige dingen die ik deze week ben tegengekomen op Facebook, we blijven positief en lachen nog steeds hoor!

 

 

 

 

 

Hopelijk tot snel maar weer!








9 opmerkingen:

Renee de Korte zei

Wat een rare situatie in de hele wereld, ook erg zorgelijk. Het is in Florida niet veel anders dan hier. Er wordt ook flink gehamsterd, het zal een uitdaging zijn om weer aan bepaalde spullen te komen. Wel extra gezellig het samen koken thuis.
Sterkte met alles in Florida en tot de volgende update!

Hannie zei


De supermarkt bij jullie ziet er momenteel hetzelfde uit als die in NL: vrij leeg!
Het is echt een bizarre wereld momenteel.

Ronald zei

Leuk al weer zo snel een bericht van over de grote plas. Wat een bizarre tijd, ook voor jullie.
Leuke foto’s, ik mis er 1 ๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚
Hopelijk is het inderdaad snel voorbij maar ik heb er een hard hoofd in.

amsterdam zei

Wat een barre tijden. Waren naar Twente op het platteland. Minder mensen en nog volle winkels.

Josรฉ zei

We zitten allemaal in het zelfde schuitje en moeten roeien met de riemen die we hebben. Hoop dat we spoedig weer het gewone leven weer kunnen oppakken.

jolande zei

Zo vreemd ook hier, gisteren boodschappen bij de LIDL en ik moet zeggen was heel verbaasd, echt genoeg dus gelukkig geen andere winkels hoeven afstruinen.
Vakantie april hebben we nog niet gecanceld maar zit er dik in dat dat binnenkort gebeurt.
Gisteren uit "armoede" de foto's op onze website maar zitten bekijken, want live zit dat er binnenkort niet in vrees ik.
Erg leeg bij de parken, normaal niet door te komen en nu amper een auto op de weg.

Cindy zei

Bizar deze periode, in heel veel opzichten. Succes en sterkte daar!

Mariska zei

Hele bizarre situatie, hier is het niet anders! Stay safe en hopelijk snel weer back to business

Jeroen zei

Zo spannende avonturen die je liever niet hebt met de terugreis naar Amerika en dan nu zo'n onwerkelijke wereld waar veel wat normaal was nu niet meer zomaar kan. En ook zeker in jullie regio zware klappen voor de economie vanwege het uitblijven van toerisme en de daarmee gepaarde verhuur van de huizen waar ook jullie werk in zit.

We zullen allemaal even door de zure en moeilijke tijd heen moeten en maar moeten hopen dat de besmettingen niet volop door blijven gaan zodra de maatregelen weer wat versoepelt worden. Anders hebben we nog een lange tijd te gaan op deze basis.

Vanaf deze kant in ieder geval sterkte en blijf gezond.