zaterdag 5 september 2020

Het leven kabbelt nog steeds voort, met een paar uitschieters!

Dankzij het Corona virus is het leven hier bij vlagen best saai. We krijgen geen familie en vrienden uit Nederland op visite (en kunnen er zelf ook niet heen, snik snik), verhuur van huizen ligt redelijk plat (en als er verhuur is dan treffen we niet altijd de beste gasten, daarover straks meer). Dat is dus de reden waarom ik al zo'n tijd geen blog geschreven heb. Maar goed, we zijn er weer en veel plezier met lezen!

We gaan in vogelvlucht door onze belevenissen:

We zijn er op Solterra achtergekomen dat alligators echt proberen om schildpadden op te eten. Toen we onderweg waren naar een van de huizen zagen we een snapper turtle heerlijk op de weg in het zonnetje zitten. Aangezien de gemiddelde automobilist hier nog niet eens in een auto op de speedway in Magic Kingdom kan rijden leek het ons een goed plan om de hem/haar te verplaatsen naar een veilige locatie. Ron kwam er dus achter dat het arme dier gaatjes in zijn schild en buik had! Ik nam plaats op de achterklep van de truck en we reden naar een meertje om hem vrij te laten.

















Ik ging met Michelle naar Disney Springs om een poging te doen om mijn mondmaskers om te ruilen. Wat was er gebeurd? Ik had ze besteld via de website en volgens de maattabel moest ik maat Medium hebben. Toen ze echter (eindelijk) aankwamen bleken ze dus veel te klein te zijn. Pogingen om Disney te pakken te krijgen mislukten dus besloot ik de stoute schoenen aan te trekken en het in Springs te proberen. Bij Market Place verwezen ze me naar een manager die me vertelde dat Disney online apart is van hun winkel maar dat ik vier nieuwe maskers uit mocht zoeken. Dat noem ik service! We liepen nog een rondje, haalden een frappucino en gingen toen weer lekker naar huis want het was best warm!

Omdat het al weer een tijdje geleden was besloten we weer eens naar Wild Florida te gaan. Ron kon deze keer ook mee en het was erg leuk (ondanks de mondmaskers, haha).


Aan het begin van dit blog schreef ik al over de puinhoop in huizen. Geloof me, op dit moment ben ik dolgelukkig als ik in een huis binnenkom en het ziet er niet uit als een veredelde vuilnisbelt met dito geur! Ik plaats er geen foto's van maar neem van mij aan dat ik een gat in de lucht zal springen als de internationale vluchten weer worden toegestaan en we weer Europeanen mogen ontvangen. Natuurlijk zitten daar ook minder nette mensen bij maar zoals het nu is is het echt frusterend.

Ron ging een weekje naar de Smokey Mountains met Mike en Bob, net als vorig jaar sliepen ze bij de ouders van Bob en hebben heerlijk gereden. Kortom, een heerlijke korte vakantie!






Tijdens zijn afwezigheid werd Michelle bij ons thuis geïnterviewd voor Wesh News over de virtuele tribune die in het leven was geroepen bij de NBA wedstrijden, ze had alleen niet verwacht dat het een interview voor televisie zou zijn! Zie hier het linkje naar het interview:Michelle interview

Ook gedurende die week vloog Michelle op vrijdag naar Philadelphia om Raquel (een Spaans meisje met een Nederlandse achternaam die ze 5 jaar geleden heeft ontmoet tijdens een basketball kamp in Orlando) te bezoeken die in Bethlehem woont. De retourvlucht kostte $ 70 inclusief trolleykoffertje en Michelle kreeg echt waar voor haar geld, lees de text maar even! Ze landde vrijdagavond op Philadelphia voor een paar gezellige dagen.









Ron kwam op zaterdag weer thuis en op zondag waren we uitgenodigd op de verjaardag van het zoontje van de gasten die in onze villa verbleven. Echt heel grappig om te gast te zijn in je eigen huis!










We haalden Michelle maandagavond weer op van het vliegveld en ze had hele verhalen over Philadelphia en hoe mooi het daar was. Dit leidde ertoe dat we vliegtickets boekten om twee weken later een dagtrip (ja echt) te gaan maken. Daarover meer in het volgende blog want we hebben nogal veel foto's. Maar niet getreurd, deze komt al snel na deze!



8 opmerkingen:

Sonja zei

Leuk blog weer. Die arme schildpad. Onze landlord (hij is Frans) klaagde ook over het gebrek aan respect van de Amerikanen voor zijn huis, het is ook daar bar en boos. Hij wacht met smart op de Europeanen.

Jacqueline zei

Wat fijn om weer even jullie avonturen te lezen. Nooit gedacht dat Amerikanen in huis zulke viespeuken kunnen wezen. Als je bedenkt dat wij het in Amerika altijd vele malen schoner vinden op straat of andere publieke gebieden dan in Nederland.

Sunnyrojo zei

Leuk het blog weer lezen,blijven we een beetje op de hoogte. Ook wij hebben gezien hoe sommige Amerikanen er een zooitje van maken en het smerig achterlaten en zelfs de vuilnisbakken van andere huizen lenen en het dan nog niet kwijt kunnen, gelukkig hebben wij een goed management team ,uiteraard al bekend, die goed op onze geliefde casa letten.

Skihofjes zei

Zo zie je altijd toch wat te beleven. Hopelijk gaan die grenzen snel weer open🤞🏼

Mariska zei

Rescue turtle's!!! Fijn om weer een blog te lezen, maar wat een toestand met die Amerikanen, wij hopen zo met je mee dat er binnenkort weer Europeanen mogen komen!
Lekkere vlucht had Michelle :( en ik ga snel door naar het volgende blog

amsterdam zei

Arme schildpad. Wel luchtig met die hitte. Die verhalen over verkeerde huurders lezen wij ook overal. Dan maar liever leegstand. Vaccin komt hopelijk snel.

Cindy zei

Zo jammer dat er nog steeds niet gereisd mag worden tussen Europa en de US... Wat zullen jullie het bezoek missen inderdaad.
Leuk die trip van Michelle, vlucht wat minder, pfff...
En leuk dat jullie er dan maar een dagtrip van gemaakt hebben met zijn allen, inmiddels gelezen.
Ga duimen dat de grenzen snel weer open gaan!

Pieter en Petra zei

Heerlijk om weer een blogupdate te lezen over jullie belevenissen in Florida. Wij kennen inmiddels de nodige 'landlords' in o.a. Davenport en Cape Coral en ook die klagen altijd erover dat Amerikaanse huurders er vaak zo'n zooitje van maken. Alhoewel NL' ers er ook wat van kunnen hoor, heb wel 'ns een blog gezien met filmpjes dat ze op de bedden stonden te springen. Wij behandelen de door ons gehuurde villa's altijd alsof het ons eigen huis is, en ik ben denk ik een vd weinigen die elke week zn huurauto een wasbeurt geeft ( Ben 'allergisch' voor een vuile auto   ). Zo'n Snapper oppakken is wel tricky trouwens, heb ooit eens een poging gewaagd , maar daarna het maar ff laten doen door een aanwezige local die daar meer ervaring mee had.

Het wordt hoog tijd dat er weer ' gewoon' gevlogen mag worden en kan mij goed voorstellen dat jullie de vrienden en famillie onderhand wel missen. Van de andere kant missen wij USA/Florida ook en houden nog steeds hoop dat we dit jaar nog mogen....