donderdag 1 oktober 2020

Trouwdag, verjaardag en overige zaken.

 De maand september heeft altijd een paar festiviteiten in petto: onze trouwdag, mijn verjaardag en Sally's verjaardag. Normaal gesproken worden onze verjaardagen met relatief veel visite gevierd (hangt er uiteraard vanaf hoeveel familie of vrienden er komen vanuit Nederland) maar dat is nu uiteraard wel anders!

Laat ik beginnen met een heel lief (en nuttig) cadeautje dat werd achtergelaten door gasten in ons huis. Niet alleen hadden ze het top achtergelaten maar dit stond in de keuken, met een leuke kaart:






Gelukkig zijn er toch nog leuke gasten op dit moment!

13 september was onze trouwdag, 24 jaar geleden gaven wij elkaar het jawoord en dat is toch wel heel bijzonder!




Aangezien het al een tijdje geleden was dat ik in Tarpon Springs was geweest besloten we daar naartoe te gaan om lekker Grieks te gaan eten. Helaas was het weer niet bepaald Grieks, het regende, maar dat mocht de pret niet drukken uiteraard. We hebben zalig geluncht bij Hellas restaurant, the home of the 9-legged octopus. Waarop ik dus zei dat het een 8-legged octopus wordt als iemand calamari besteld! Beetje flauw, ik weet het 😂.





 

We hadden een tafeltje op het overdekte terras en een foto mocht natuurlijk niet ontbreken! Hetzelfde tafeltje overigens waar Ron de week ervoor met z'n motorvrienden gezeten had.


Na de zalige en uitgebreide maaltijd zijn we het stadje nog even door gaan wandelen. Deze muziekwinkel had wel een hele originele naam:






En hier nog een kleine en regenachtige impressie:



14 september was mijn 48e verjaardag. Ik werd verwend door Ron met een Amazon giftcard, een pinguïn schort en een kruidenschaar van Michelle, een knuffel van Pascal, kaarten van Bep en Andre en een giftcard van Hannie en Wim voor Ulta. Ook kreeg ik heel veel berichtjes via Facebook, WhatsApp en telefoon.  Kortom, de dag begon goed!

Sally en Vaughn hadden ons uitgenodigd om te gaan brunchen bij the Briar Patch in Winter Park waarna we een boottocht zouden gaan doen. We hadden om 11 uur afgesproken en kwamen vrijwel gelijktijdig aan, wat een timing! Helaas was er geen ruimte op het terras maar binnen hadden we meteen een tafel. We bestelden ons eten en de stemming zat er goed in!


Helaas hoosde het behoorlijk toen we buiten kwamen dus besloten we de boottocht maar te laten voor wat het was en zijn de winkelstraat nog even doorgestruind waarna we naar huis zijn gegaan. Sally en Vaughn moesten de honden nog even uitlaten en zouden daarna naar ons toekomen want we hadden gereserveerd bij the Cheesecake Factory. Tot mijn verrassing hadden ze een cannoli taart meegenomen van Carlo's Bakery, zo lief!

Oh ja, tussendoor werd er nog een heel schattig bloemstukje bezorgd van een van onze huiseigenaren:

Bij de Cheesecake Factory hebben we heerlijk op het terras gezeten en de monden stonden niet stil!

Na het eten zijn we naar ons huis gegaan en hebben de taart aangesneden. Ik voelde me echt jarig en heb een heerlijke dag gehad!

De daaropvolgende week verliep redelijk rustig, huizen controleren en hier een daar een aankomst en vertrek. Totaal niet spannend dus. Helaas begon de week erop minder fijn want bij binnenkomst in een van de huizen ging ik bijna over mijn nek van de stank van vis en afval die in huis hing, zo vies! Bij nadere inspectie kwam de geur uit de keuken alwaar drie grote open vuilniszakken op me stonden te wachten 😖. Ze waren zo zwaar dat ik afval over moest gooien in een nieuwe zak. Aangezien het ophaaldag was besloot ik om alles maar in de bak te gooien, helaas was dit makkelijker gezegd dan gedaan aangezien de bak van het huis tot de nok toe vol zat (had ik al gezegd dat de gasten er twee dagen verbleven?). Gelukkig was het huis van de overburen niet verhuurd dus trok ik daar de bak vandaan en vulde hem met de zakken (de laatste paste niet en heb ik nog ergens anders moeten lozen). Nadat alles uit de keuken was bleken ze ook nog te hebben gelekt op de tegelvloer. En de volgende dag belde mijn schoonmaker dat er nog twee stinkende en lekkende zakken in de garage stonden......Welkom in de wondere wereld die property management heet!
Michelle ging op vrijdag voor het eerst weer naar Epcot en stuurde een foto waarop social distancing duidelijk zichtbaar is:
Sally was jarig en we zijn naar Italiaans restaurant Terralina geweest op Disney Springs. Ook daar hadden we weer een tafel op het terras en een geweldige ober. We hebben Sally verwend met de nodige cadeautjes en ze kreeg van het restaurant nog een dessert, de ober deed overigens wel eerst zijn handschoen uit alvorens het kaarsje aan te steken want hij had al een keer gehad dat de handschoen vlam vatte!

Na de heerlijke maaltijd en gezellige avond zijn we allemaal huiswaarts gegaan.

Ik wil dit blog eindigen met het gedenkwaardige en lang verwachte debat tussen de twee presidents kandidaten. Nou, het was me het avondje wel kan ik zeggen! Laat ik er niet teveel over uitweiden, het was vaak tenenkrommend en soms heel lachwekkend. Vooral de dingen die op Twitter voorbij kwamen waren echt hilarisch:



Laatste nieuwtje: Ron en ik gaan zondag 4 oktober naar North Carolina met de truck en de motor. We verblijven in een AirBnb in Asheville en gaan daarvandaan rondrijden, hierover meer in het volgende blog!

Bye!!








8 opmerkingen:

Jeroen zei

Gelukkig vermaken jullie je nog steeds, wordt wel weer tijd dat de grens open gaat voor Europa zodat we weer naar Florida mogen vanaf NL.

Ronald zei

Ondanks de barre tijden gaat het jullie zo te lezen nog goed, gelukkig maar. Leuk als er zo’n kado achterblijft in één van jullie huizen, hoe kan je zoiets doen.

Ben nu al benieuwd naar het volgende verslag. Alvast veel plezier met de tour door NC.

Gr. Ronald

Alberdina zei

Het is bij jullie nooit saai, vreselijk als mensen het huis zo achter laten bah.

Jacqueline zei

Hoe kan je in zo'n korte tijd dan 5 vuilniszakken vol verzamelen? Ik kan me voorstellen dat je op zo'n moment even twijfelt aan je beroep. Maar dat zal vast nooit lang duren. Jullie hebben het daar veel te leuk!!

amsterdam zei

Leuke blog weeer Monique. Tampon Springsteen en de Griekse geschiedenis heel boeiend.

Sunnyrojo zei

Leuk blog weer, jammer van sommige gasten die wederom niet beseffen dat ze gasten zijn. Tarpon Springs zag er leuk uit zo doen we weer wat ideetjes op! Enne geniet van je uitje op de motor daar!

Cindy zei

Wat een verwennerij op je verjaardag, heerlijk. En oh wat krijg ik een heimwee als ik dat allemaal zo lees...
Wat bizar zeg, dat mensen zoveel vuilnis hebben in 2 dagen!
En wat leuk zeg, lekker toeren in NC, heel veel plezier en geniet ervan.

Mariska zei

Fijn om weer een blog te lezen om toch even Florida vibes (in griekse stijl) mee te krijgen, wat een rare gasten heb je er toch tussen zitten, pfff .
Heel veel plezier alvast in NC, groetjes!