donderdag 30 mei 2024

Leaving on a jetplane

Aangezien het al een hele tijd geleden was dat we met z'n vieren op vakantie zijn geweest (lees, een weekendje vorig jaar) vonden we het een goed idee om weer eens wat te plannen. En, zoals het bij ons altijd gaat, werd dat dus op zeer korte termijn. De plannen zijn een week of drie geleden gemaakt, nadat Michelle vrij had gevraagd aan haar werkgever, en we vertrokken op 29 mei (gisteren dus, haha).

Ik ga jullie geen heel reisschema voorschotelen maar schrijf per dag wat we gedaan hebben, veel leuker!

Hier is dus het verslag van dag 1:

Om 7 uur kwam Jeroen ons ophalen (en uiteraard reden we een kwartiertje later dan gepland weg) waarna we weer terug moesten want ik kwam erachter dat ik mijn bril was vergeten (die is vrij essentieel met mijn sterkte). Maar goed, we arriveerden om 8 uur op MCO en liepen naar de self check-in om de bagagelabels te printen en de koffers af te geven bij de balie van Frontier waarna we in een lange rij aan mochten sluiten voor security, de wachttijd was meer dan 45 minuten maar gelukkig hadden we alle tijd aangezien we pas om 10.45 uur vlogen. Toen we hier doorheen waren zijn we met de monorail naar de gates gegaan en hebben op de kleine food court een ontbijtje gehaald. Boarden begon lekker op tijd en daar valt weinig over te vertellen.

De vlucht naar Denver duurde 3.5 uur maar helaas was er geen gate beschikbaar en hebben we nog meer dan 30 minuten moeten wachten voordat we eruit mochten. Ook de koffers duurden vrij lang maar ja, daar doe je niets aan. We moesten vervolgens met de shuttle naar Hertz autoverhuur om de auto op te halen. Ron had via de app al een auto uitgekozen en wist op welk nummer hij stond, we hoefden helemaal niet meer langs het kantoor en konden meteen instappen en wegwezen. Het is een zwarte Ford Expedition geworden (de grote broer van mijn Explorer), lekker ruim en van alle gemakken voorzien!

We reden weg en gingen onderweg naar, niet lachen, Nederland! Voor wie het niet weet, dit is dus een plaats in Colorado en is eigenlijk alleen bekend vanwege de Frozen Dead Guy (zoek maar op Google). Maar omdat het Nederland heet en in de buurt van ons eerste hotel ligt vonden we het wel grappig om erheen te gaan. Onderweg hebben we een hapje gegeten en rond een uur of half 5 kwamen we in het bruisende Nederland aan. Zoals verwacht stelde het niet heel veel voor maar het was gewoon wel grappig. In het Visitor Center mochten Nederlanders een pinnetje plaatsen op de kaart van Nederland om te laten zien waar je vandaan komt. In ons geval werden dat dus 3 pinnetjes, Amsterdam (Ron en ik), Den Helder (Michelle) en Alkmaar (Pascal). We hebben een stukje rondgelopen en nog een magneet en stickers gekocht waarna we de auto weer zijn ingegaan om terug te rijden richting Boulder. De weg erheen was overigens prachtig en we zijn diverse keren gestopt om het uitzicht te bewonderen en foto's te maken.

Ons hotel voor de eerste nacht heet A-Lodge en ligt in de middle of nowhere met een stromende beek voor de deur. We checkten in en werden vriendelijk geholpen waarna we naar onze kamers konden, nummer 24 en 25. Het is een erg leuke locatie met prima kamers, we hebben zelfs een kleine keuken tot onze beschikking dus dat is ideaal! Link: A-Lodge

De koffers werden uitgeladen en de volgende stop was Target om boodschappen te doen en een koelbox aan te schaffen want onze vakantie brengt ons bijna elke dag in een andere plaats en dan is het fijn om drinken en eten mee te hebben.

Pascal had inmiddels aan een vriendin van school gevraagd of ze nog tips had voor een goed restaurant (ze heeft in Colorado gewoond) en kreeg Pasta Jay's door in Boulder. Vanaf de Target was het maar liefst 5 minuten rijden, het duurde alleen nog iets langer want we konden de auto niet parkeren vanwege de drukte daar. Pascal is daarom alvast een tafel gaan regelen waarna wij aansloten en heerlijk hebben gegeten. Hierbij de link voor de liefhebbers: Pasta Jay's.

Het was inmiddels al 21 uur toen we klaar waren en we waren allemaal behoorlijk moe (in Florida is het 2 uur later) dus zijn we naar het hotel gegaan en, na het binnenbrengen van de boodschappen want het is berengebied hier dus loop je een risico als je eten in de auto laat liggen, zijn we lekker ons bed ingekropen.

Einde van dag 1, volgende stop: Rocky Mountains National Park!

Ronald zei

De reisdag achter de rug, mooie auto en al veel gedaan.
Op naar dag 2.

Gr. Ronald

Ellis zei

Wat heerlijk om als gezin weer eens samen op vakantie te zijn.
En dat kort van te voren plannen klinkt me bekend in de oren...hahaha.
Ik reis graag virtueel met jullie mee!

Fijne vakantie!

Joanne zei

Lekker hoor om weer eens met z'n vieren op vakantie te zijn. Reis ging best voorspoedig, een beetje wachten hier en daar hoort er bij. Veel plezier.
Gr, Hannie

Cindy zei

Wat leuk om lekker met zijn viertjes op vakantie te gaan.
Fijne 1e dag is het geworden. Veel plezier!

Arianne Van Bilsen zei

Vakantie in eigen land 🤗. Pasta jay’s zit ook in Moab en inderdaad erg lekker. Fijne vakantie 😎