maandag 10 september 2018

Allemaal in het ritme!

Na een paar weken radiostilte is hier dan eindelijk toch weer een blog vanuit Florida! We hebben het eigenlijk best wel druk gehad dus vandaar dat jullie ons even hebben moeten missen maar ja, werk gaat voor he?

Laat ik beginnen met vertellen dat Michelle en Pascal hun ritme al aardig gevonden hebben. Zaterdag 25 augustus had Michelle een soort minimeeting met een aantal internationale studenten die ze had leren kennen via Facebook. De gesprekken verliepen erg leuk en het was net of ze elkaar al jaren konden!

Ze gingen ook nog gezellig bowlen:

Maandag 27 augustus vertrok Michelle om een uur of 9 met haar eigen auto naar college, ik moet eerlijk bekennen dat het toch wel een gek gezicht is hoor om je kind met de auto te zien vertrekken. Pascal gaat nu dagelijks met de schoolbus. Ze worden allebei veel te snel groot!
 






In dezelfde week werd Marilyn, de vrouw van Hans, 60 en gingen we met z'n allen uit eten bij Bonefish. Ontzettend lekker gegeten en de avond afgesloten met heerlijke chocoladetaart en een drankje bij hun thuis.
Ron was een avond niet thuis dus gingen de kids en ik uit eten bij Gators Dockside, hoe erg is het als de serveerster je al herkent?

30 augustus had Ron zijn examen voor zijn Real Estate License (daar had hij dus een week intensieve cursus voor gevolgd) en hij was best sceptisch want het was nogal taaie kost. Gelukkig heeft hij zijn diploma gehaald en mag hij nu een vervolgcursus van een week doen waarna hij als Real Estate Agent aan de gang mag (dan werk je dus onder een Broker). Echt ontzettend knap van hem!!

Verder hebben we, alweer, een hagedis uit de gordijnen gered en keek Coco heeeeel onschuldig :).
 

We hadden weer gasten in onze villa gehad en die lieten een leuke review achter in ons gastenboek, dat doet ons echt goed! Let niet op mijn voetjes, haha!

Michelle maakt op een hele bijzondere manier haar huiswerk:

We spotten wat wildlife (eindelijk levend, hihi):
 

Oh ja, ik ben ook nog achtervolgd door 2 kraanvogels. Nadat ik ze chips had gegeven ben ik snel weggegaan! En ik zag ook nog een doorweekte wasbeer aan de kant van de weg, dat zag er echt heel zielig uit (geen foto helaas).

Michelle en ik gingen de Party City weer eens onveilig maken, leuk hoor zo rond Halloween!
 

Een kleine greep uit de kostuums!


nieuwe bezem!
wie ben ik?
Ronald en Carlijn kwamen nog een avondje langs om gezellig bij te kletsen en te barbecuen, helemaal vergeten om foto's te maken!

We gingen een avondje naar Epcot, het Food and Wine Festival was weer begonnen en dat is altijd leuk. Heerlijke hapjes gegeten bij Italie, Duitsland, Marokko, Griekenland en een heel bijzonder ijsje bij Chocolate!
 

 

 








We hadden inmiddels wel weer dorst en liepen richting Club Cool om wat gratis drankjes te halen maar kwamen eerst bij een soort futuristisch uitziende club/laboratorium terecht waar we een paar hele vreemde drankjes haalden met als hoofdingredient Suikerspin!
 

 

Na deze bijzondere ervaring zijn we naar de uitgang gegaan, hele leuke avond gehad!
 

Afgelopen vrijdag kreeg mijn auto eindelijk een nieuwe voorruit! Ze hadden namelijk al drie pogingen gedaan, 1x om te zien of het sterretje (inmiddels barst) gerepareerd kon worden, vervolgens kwam zou er eentje komen maar die was veel te laat dus heb ik afgebeld, de derde had het verkeerde voorruit bij zich en nummer 4 ging eindelijk goed!

Alleen een beetje jammer dat bijna exact 24 uur later ik wederom een steen op mijn ruit kreeg en er drie barsten in kwamen....... Ik moest van de verzekering even langs een vestiging van Safelite om te laten kijken of ze het konden repareren dus dat deed ik braaf, de medewerker bevestigde mijn vermoeden. Niet te repareren dus wederom een afspraak, deze keer voor vanmorgen (maandagochtend dus). Deze meneer was er al rond een uur of 9 en toen ik mijn verhaal vertelde kreeg ik dus meteen te horen dat het nu niet kon omdat de lijm nog niet goed genoeg gedroogd is, dat duurt dus een week. Hij stelde me nog wel even gerust, ik kan er gewoon mee blijven rijden. Volgende poging wordt dus zaterdag de 15e, wordt vervolgd!

Gisteren vonden we overigens nog een kleine verrassing in het zwembad van onze villa. Ron dacht eerst dat het een watermocassin was (die zijn giftig) maar het bleek een look a like te zijn :). De kleine indringer werd opgevist en vrijgelaten, weer een goede daad gedaan!
 
Mijn dag verliep vandaag dus iets anders dan verwacht. Ik had geen huizen te doen maar moest uiteindelijk toch even naar een huis want de airco was gestopt en er kwam een monteur voor, daar moest ik bij blijven. Vervolgens belde Ron me op of ik hem "even" kon helpen want er moesten 2 nieuwe eenpersoons boxspring en matrassen en 1 queen set geplaatst worden........ in een condo op de tweede verdieping zonder lift! Maar goed, we zijn een prima team en ook dit is gelukt. Het leukste was eigenlijk het naar beneden gooien van de oude sets :).

Vanavond was de selectieavond voor basketball teams op Valencia en gaat Michelle daar nu basketballen. Ze gaat met overwegend jongens spelen en ze heeft er ontzettend veel zin in! 

Hierbij nog een paar foto's van de campus:
 

 
En tot slot nog een leuke foto van hoe Michelle wiskundeles krijgt, haar lerares heeft tig jurken met allerlei wiskundige formules en dergelijke. Echt grappig!


Dat was het dan weer voor nu, we hebben een paar drukke weken gehad (een aantal dingen heb ik nu niet eens verteld want dan wordt het wel erg lang). Zodra ik weer wat te melden heb zien jullie het blog wel weer verschijnen!

Bye Bye!!
















12 opmerkingen:

Cindy zei

Nou, weer genoeg te lezen! Leuk allemaal, behalve dan dat van je voorruit...
Maar zal ook wel goed komen.
En wat goed van Ron!

Renee de Korte zei

wat een belevenissen weer zeg, dat van die voorruit verzin je niet jeetje wat een gedoe , maar nog even volhouden .
Michelle is al aardig ingeburgerd en Pascal was dat al natuurlijk!
getver die slang in jullie pool, gelukkig was hij niet giftig, ja ook dat soort dingen horen bij het leven in Florida.
geniet weer verder van het mooie leven wat jullie hebben daar!

Hannie zei

Dat waren idd weer een paar drukke weken.
Wat een hilarische foto's bij Party city, echt geweldig.
Leuk dat Michelle gaat basketballen bij Valencia, is natuurlijk ook echt haar ding.
Maar wat een pech dat je ruit alweer stuk is.

José zei

Zo weer heel veel meegemaakt. Fijn dar Michelle en Pascal hun draai hebben gevonden op school. Maf hoor twee keer achter elkaar de autoruit stuk, hoop dat het zaterdag echt gemaakt word!

De Moolenschotjes zei

Zo knap van Ron gefeliciteerd!!
Die is weer mooi binnen👍🏻
En fijn dat de kids het goed naar de zin hebbenop school altijd weer ff spannend.
Weer veel leuke dingen gedaante kaatste weken..

amsterdam zei

Heerlijk leesvoer. Geweldige prestatie van Ron. Feliciteer hem maar van Rosa en mij,
Gr

Ronald zei

Dat waren weer drukke weken waarin Ron ook nog geslaagd is voor zijn brokers examen, Ron nogmaals gefeliciteerd. De BBQ was erg gezellig, dat moeten we snel weer een keer over doen. 😂😂

Gr. Ronald

Mariska zei

Ja, blijft vreemd he dat de kids zo zelfstandig worden/zijn, maar wel erg fijn dat je dat van zo dichtbij meemaakt :)
Top prestatie van Ron, gefeliciteerd en lekker om weer een update te lezen :)

Pieter en Petra zei

Dat er door drukte een 'radiostilte' onstaat bij bloggen, daar weet ik ook inmiddels alles van ;-) . Leuk om te lezen dat de kids inmiddels al zo snel zijn ingeburgerd en dat Ron is geslaagd voor zn brokers-examen, dat doet ie goed ! Gelukkig heb je ondanks de drukte tijd om af een toe eens lekker de winkels af te gaan, altijd een leuke ontspanning. Wel balen van die voorruit, maar dat zal iongetwijfeld weer goed gaan komen !!

Groetjes,
Pieter & Petra

Monique1968 zei

Hallo, genoten weer van het blog over jullie leven in Florida. Wat een gedoe altijd met zo’n auto als je er mee naar de garage moet. Daar heb je helemaal geen zin in om daar tijd aan te besteden. Leuk een leraar die op blote voeten les geeft. En fijn dat jullie samen helemaal ingeburgerd zijn. Groetjes

Mandy zei

Geweldig Ron, van harte gefeliciteerd !!
Wat heerlijk dat de kids zo hun draai hebbrn gevonden . Grappig hè Michelle met haar eigen auto naar school .
Weer leuk om een update te lezen over jullie leven ����

Twinmom1995 zei

Hier ook druk op het werk vandaar de late reactie.
Echt weer genieten om te lezen wat jullie allemaal gedaan hebben.
Als we toch 25 jaar jonger waren dan....
Ron, gefeliciteerd met het behalen van je diploma.