dinsdag 2 oktober 2018

Van alles wat

Hallo allemaal! Laat ik beginnen met iedereen heel hartelijk te bedanken voor alle leuke reacties op ons blog, we zijn blij dat jullie ons volgen!

Verder willen we graag de volgende mensen bedanken voor het meenemen (en achterlaten) van diverse Nederlandse producten in de afgelopen weken: Ronald, Suus en Jort, Ina en Arjan, Gerrie en Ruwien, Desiree, Kim en iedereen die ik vergeten ben (bij voorbaat sorry). We zijn er ontzettend blij mee dat iedereen spulletjes voor ons meeneemt, bedankt!! Jemig, het lijken de Oscars wel......

Wat hebben we de afgelopen weken allemaal gedaan? Ron heeft in de week na mijn verjaardag weer een weekje school gehad. Je moet namelijk na het examen voor Realtor nog een keer 45 uur les volgen voordat je daadwerkelijk als makelaar aan de slag mag, deze week werd ook afgesloten met een test. Vol trots kan ik vertellen dat Ron ook deze week met goed gevolg heeft afgerond!

Diezelfde week kreeg ik een Whatsappje van Michelle met de mededeling dat de Orlando Currywurst Foodtruck op donderdag bij ons in de buurt op een foodtruckavond zou staan (10 minuten rijden) en of we daar naartoe konden (met een heleboel please en zo erachteraan, haha) want ze had zo'n zin in Apfelschorle en Bratwurst. De keuze was snel gemaakt dus gingen we erheen en we hadden er geen spijt van, wat was dat lekker zeg! Dankzij de eigenaar van de truck kwamen we erachter dat de Aldi apfelschorle verkocht dus diezelfde avond sloegen we onze slag en kwamen thuis met niet alleen deze flesjes maar ook apfelstrudel, bratwurst en overheerlijke (op Nederlandse lijkende) yoghurt!
 

 






Mijn vrijdag begon niet echt geweldig, weer eens een huis dat niet schoongemaakt was terwijl er die dag mensen aan zouden komen, dus mijn humeur was enigszins tot het nulpunt gezakt. Ik besloot een ijskoffie te halen bij de Wawa en kreeg mijn beker al snel. Dankzij de medewerkster werd mijn humeur weer beter!

De rest van de dag verliep gelukkig wel goed hoor! Ik had ook nog een vraagje gekregen van Desiree of ik een paar boeken en een opblaasflamingo wilde hebben want die konden niet meer mee terug naar Nederland. Uiteraard wilde ik dat wel dus kreeg ik de code van hun villa op Sandy Ridge om de spullen op te halen. Helaas waren ze zelf niet aanwezig dus we konden niet kennismaken maar volgende keer hopelijk beter!

 
's Avonds was er een open avond op Pascals school. We gingen er uiteraard heen want we hadden tot nu toe alleen de gymzaal en schoolplein gezien. Een aantal leerkrachten gaven uitleg over de lesmethode (merendeel met digibord) en vooral het bord met klassenregels van leerlingen in het science-lokaal vonden we wel hilarisch!
 

 

We maakten op zaterdag kennis met Gerrie en Ruwien die samen met Kim en haar nichtje Renee eerst bij ons op visite kwamen waarna we uit eten gingen bij "onze" Italiaan. De avond was ontzettend gezellig en het was net of we elkaar al jaren kenden!

Verder zijn we 4 keer achter elkaar naar Epcot geweest want ze hadden weer gratis dingen voor jaarkaarthouders. Als je 1 keer ging kreeg je een automagneet en bij 4 bezoeken kreeg je een houten snijplankje met Mickey Mouse erop (volgens Ron kun je er prima cherrytomaatjes op snijden zo klein is het plankje, hihi). Maar goed, je moet een gegeven muis natuurlijk niet in de bek kijken!
 

 

 






Ron ging met Vanessa, Troy, Andres (de zoon van Vanessa) en Michelle naar een bike night in Kissimmee. Ze gingen op de motor dus ik heb vriendelijk bedankt!

Op vrijdag had Michelle haar theorie en praktijk voor haar rijbewijs. Hier is haar verslag van die dag:
Eerst moest ik het theorie examen afleggen, er waren 50 vragen waarvan je er 40 goed moest hebben. Je kreeg er een uur de tijd voor, maar volgens mij deed ik er ongeveer een kwartiertje over. Dat is ook niet heel vreemd als je vragen krijgt zoals ''Wie moet er in de auto een stoelriem om?'' en ''De CD in je auto is afgelopen, neem je even de tijd om hem onder het rijden te verwisselen of stop je op een parkeerplaats?'' Het was dan ook wel bijzonder om te zien dat het grietje naast me 19 correct en 4 fout had. Het ging allemaal wel lekker en toen ik bij vraag 40 was kreeg ik de melding dat ik er al 40 goed had en was geslaagd. Even later mocht ik dan ook mijn praktijk examen doen - op de parkeerplaats. De examinator zei bij elke opdracht duidelijk dat ik alle tijd mocht nemen die ik nodig had (weet niet of dat helemaal de bedoeling is, mag dat straks op de weg ook?). We begonnen met parkeren, dit moest gebeuren tussen 4 pionnetjes zodat het realistisch was en leek alsof je hem tussen 2 auto's in moest zetten. Iets minder realistisch was de zeeën van ruimte die je kreeg om de auto erin te rijden. Een landingsbaan op Schiphol is er niks bij. Vervolgens moest ik de auto er weer uit rijden om door te gaan naar de volgende opdracht: stoppen voor een stopbord. Wat een opgave. Hierna moest ik afslaan (van de parkeerplaats af) en voor maar liefst 6 meter op de openbare weg rijden om vervolgens weer af te slaan in een straatje waar ik moest keren door te steken. Daarna mocht ik weer diezelfde 6 meter terug rijden op de openbare weg om weer terug te gaan naar de parkeerplaats. Hier moest ik een noodstop maken van maar liefst.......25 kilometer per uur! Gelukkig kwamen we heelhuids door deze opdracht heen zodat ik de laatste opdracht kon doen. ''Je gaat nu net zo lang langzaam achteruit rijden totdat ik stop zeg''. Je denkt dan dat er misschien een addertje onder het gras zit, maar nee, dit was de opdracht. Ik mocht weer terugrijden naar waar we vandaan kwamen en toen hoorde ik dat ik geslaagd was. Ze moesten nu alleen nog wat papierwerk regelen om het rijbewijs gereed te maken, dus of ik even wilde gaan zitten in de wachtruimte. Dat wachten tot ik geholpen werd duurde uiteindelijk langer dan het theorie en praktijk examen bij elkaar, maar uiteindelijk liep ik naar buiten met mijn Florida Drivers License!

Ron en ik hadden afgelopen zaterdag, voor het eerst sinds tijden, weer eens een date. We gingen samen naar de film The House with a Clock in its Walls nadat we eerst uit eten zijn geweest bij Taco Bell (niet romantisch maar wel lekker snel). De film was geweldig en we hadden geen spijt dat we geweest zijn!

Zondag zijn we naar de markt in Mount Dora geweest. Ik had zowaar een dagje geen huizen dus we gingen Vanessa (en Troy) opzoeken want zij verkoopt daar haar eigengemaakte pasta. We kochten uiteraard pasta en aten een crepe met banaan en een halve pot nutella bij een Duits standje (we lijken in de Duitse modus te zitten), hij was heerlijk!

We kletsten nog gezellig met Vanessa en Troy en maakten wat foto's waarna we nog een rondje door Mount Dora deden en naar huis zijn gereden.
 

 

Deze grappige dingen kwamen we nog tegen:
 

 

Thuisgekomen heb ik een heerlijke pasta gemaakt met de portobello tagliatelle van Vanessa:
Het was de afgelopen weken iets rustiger in huizenland dus hadden we een beetje meer tijd voor onszelf en de kinderen, ook wel even lekker hoor. Michelle gaat lekker op college, behalve dan dat haar wiskundelerares uit pure wanhoop over haar studenten op de grond ging liggen (?), maar haar cijfers zijn ontzettend goed dus geen klagen gelukkig!
 

Pascal heeft zijn eerste rapport gehad en hij had mooie resultaten, ook geen klagen dus.

Hij mag trouwens 11 oktober op de Windermere Highschool meedoen met een concert op zijn gitaar, meer hierover uiteraard na het concert.

Tot zover weer ons blog, toch weer langer dan ik gedacht had maar dat moeten jullie me maar niet kwalijk nemen.

See you next time!!















9 opmerkingen:

Cindy zei

Leuk weekje weer, en wat fijn dat zoveel mensen spulletjes voor jullie meenemen.
Gefeliciteerd Ron, wat goed!
En goh, nog steeds niet achterop de motor geweest haha?
Michelle ook gefeliciteerd! En leuk verslag haha, moet een hele opgave zijn geweest zo te lezen. Het wachten was nog het moeilijkst denk ik ;-)
En fijn dat het iets rustiger voor jullie was.
En wellicht maakt het je niet zoveel uit, maar jullie adres is heel goed leesbaar op het rapport van Pascal. Mooi rapport overigens.
Thanx weer voor de leuke blog!

De Moolenschotjes zei

Zo weer lekker veel gedaan.
En knap van Ron weer geslaagd.
En Michelle natuurlijk ook gefeliciteerd wat een hilarisch verhaal hihi.
Ja je kan het aan de rijstijl van de Amerikanen wel zien dat het afrijden niet bijzonder is.
En fijn dat de kids het zo goed doen op school.
Groetjes x

Ronald zei

Leuk verslag weer van jullie Amerikaanse avonturen. De 45 uren zijn voor Ron nu ook achter de rug, een echte Realtor nu, gefeliciteerd Ron. Michelle haar Florida rijbewijs gehaald, gefeliciteerd Michelle. Leuk dat Pascal mee mag doen met een schoolconcert, ik hoop wel dat zijn versterker thuis blijft 🤭🤭🤭

Gr. Ronald

Renee de Korte zei

Wat een wassen neus, dat rijexamen en dan te bedenken wat ze hier allemaal moeten doen, maar ja ze heeft hem in de pocket!
Goed van Ron, ook in the pocket!
Wat hebben jullie toch een leuk leventje in Florida, afgezien van de niet schoongemaakte huizen 😌

José zei

Wat een wisselende dagen steeds dan loop je te rennen en te vliegen en dan weer lekker relaxen, heerlijk hoor. Wat fijn voor Ron en Michelle allebei geslaagd, top!

Karin zei

Klinkt gezellig allemaal en succesvol hoor, Ron gefeliciteerd. Goed bezig! En Michelle wat lekker zo rijexamen te mogen doen. Fijn dat alles goed gaat met jullie

Anoniem zei

Wat een heerlijk blog weer. Leuk om jullie belevenissen zo te kunnen volgen. En Michelle dat rijbewijs halen wat een eitje zo te lezen. Echt niks vergeleken wat je hier allemaal moet doen haha.
Fijn om te lezen dat het allemaal zo goed bevalt daar.
Groetjes Louise

Mariska zei

Weer een zalig blog om te lezen met alle verhalen. Lekker dat Ron en Michelle allebei geslaagd zijn, alhoewel ik denk dat Ron het wel zwaarder heeft gehad dan Michelle :).

Nicolea zei

Ooh wat leuk, zag Monique (mooi, met wat langer haar) op de foto in Hannie's Blog, en jullie zo weer gevonden. Tof, om jullie avonturen zo mee te mogen beleven!