maandag 12 maart 2018

Time flies when you're having fun!

Zoals jullie hebben gemerkt is het al weer twee weken geleden dat ik mijn blog heb geschreven. Daar heb ik een hele goede reden voor hoor! Zoals ik in mijn laatste blog al schreef zijn vrijdag 2 maart mijn moeder, Stefan en Ester gearriveerd en had ik geen tijd om te bloggen (want het werk ging ook gewoon door)!

De afgelopen week was eigenlijk een mix tussen werk en quality time met familie, en dat ging ons eigenlijk best goed af. Vrijdag zijn we met z'n drieën naar Sanford gereden want Stefan had gevraagd of we een Sunpass transponder voor hem wilden halen en of hij onze TomTom mocht lenen. Grappig detail is dat ze ons niet verwacht hadden maar Sally ;), leuke verrassing dus! Thuisgekomen werden eerst allerlei door ons bestelde artikelen uit de koffers gehaald (kaas, Rituals spray, Leonidas enz) waarna we naar de Publix zijn gereden om boodschappen te halen want we hadden besloten te gaan barbecuen. Zoals altijd stortte iedereen rond een uur of 8 in en was het einde van de dag een feit.

Zaterdag zijn we eerst naar Solterra gereden want, hoewel de villa inmiddels verhuurd was, mochten we hem toch even showen. We maakten kennis met Patrick, Greet en Rico waarna we gezellig aan de koffie gingen, echt heel leuk! Vervolgens ben ik samen met mijn moeder de huizen langsgegaan die op het programma stonden en waren we rond een uur of half 5 weer thuis. 's Avonds hebben we lekker gegeten bij onze Italiaan:


Zondag ben ik na het werk aangehaakt bij de familie want die waren in Winter Garden aan het shoppen. Stefan moest nog even met Joshi op de foto:


Maandag had ik niets te doen dus gingen we lekker naar de outlet op International Drive. Mam wilde naar Victoria's Secret maar daar zijn we nog net niet gillend weer uitgelopen, wat een chaos is het daar zeg! Vervolgens werden er nog wat koopjes ingeslagen en genoten we van de lunch in de Foodcourt (2x chinees en 2x Subway).
 


Dinsdag en woensdag waren we weer even met ons eigen gezinnetje want er stond een uitstapje naar St. Augustine op het programma en daar deden ze een hotelovernachting bij.

Donderdag was mam jarig en dat vierden we met een etentje bij de Cheesecake Factory. We hadden een geweldig leuke serveerster en die staat dan ook op de foto:

Vrijdag was opnieuw een aankomstdag want Cindy kwam ook op Sanford aan en blijft 10 dagen bij ons. We waren zelf niet thuis toen ze kwam maar gelukkig was er een welkomstcomite aanwezig waardoor ze zich meteen op haar gemak voelde (kan ook door de katten komen, hihi). Ron en ik kwamen wat later en na de nodige begroetingen zijn Ron en Pascal naar Epcot gegaan want Starship stond op het programma en daar wilde Pascal dolgraag naartoe (hij heeft genoten!). Cindy wilde liever thuisblijven dus gingen mam, Stefan, Ester en ik naar Manny's Chophouse in Kissimmee. Ik had call ahead seating gedaan maar kreeg uiteraard een buzzer met de mededeling dat het een half uurtje zou duren. Het viel ons na een half uurtje op dat er helemaal geen controlelampje brandde op de buzzer en ik ging daarom maar eens vragen hoe het ervoor stond, bleek dat malle ding dus kapot te zijn! Gelukkig dat ik naar binnen was gegaan anders was het wel een hele lange avond geworden...... Maar goed, het eten was heerlijk en de sfeer prima dus wat wil je nog meer?

Zaterdag hebben we, na het werk, gebarbecued met iedereen en aangevuld met Troy en Vanessa en had iedereen een leuke avond.
 






Zondag dacht ik een rustige dag te hebben, let vooral op "dacht". Ik stond op en las een berichtje van kantoor dat ze de avond ervoor (heel laat op de avond) mensen in een van mijn huizen hadden ondergebracht wegens een dubbele boeking (foutje van de eigenaar, oeps). Wat alleen een beetje jammer was was dat dat huis zondag om 14.00 uur nieuwe huurders zou krijgen en het dus nog schoongemaakt moest worden. Op zich zou dat geen enorm probleem hoeven te zijn ware het niet dat deze mensen met 12 personen waren (in een huis voor 8 personen, AAAAAH!!!!) en het huis niet wilden verlaten voordat ze een ander onderkomen hadden gekregen van de eigenaar of van Homes of America. Het tweede was dus geen optie want alle huizen zaten vol en bovendien was het een fout van de eigenaar en niet van kantoor. Maar goed, ik mocht dus met die mensen gaan praten (en ik had al hoofdpijn, hiep hoi). Ik heb die mevrouw uiteindelijk duidelijk weten te maken dat ze toch echt weg moesten en ze gaf aan in te gaan pakken want ze had inmiddels ook de eigenaar van het huis gesproken waar ze zouden zitten en die was bezig om een oplossing te vinden. Geheel gerustgesteld belde ik de schoonmaakster om haar te vertellen dat ze om 12.30 uur wel kon beginnen en ik ging naar huis. Helaas kreeg ik om 13.15 weer een telefoontje dat ze niet weg wilden maar de schoonmaakster was inmiddels wel binnen en uiteindelijk vertrokken ze dan toch. De nieuwe gasten arriveerden, uiteraard, te vroeg maar die vonden het gelukkig allemaal niet zo erg. De schoonmaakster gaf overigens later nog aan dat die 12 mensen in tijd van 1 nacht gezorgd hadden voor 6 ladingen wasgoed............

Mocht iemand zich afvragen waar Ron was, die was naar de Daytona Bike Week met Hans Welbergen en heeft een geweldige dag gehad!

De lunch bestond uit een burger van Five Guys (Pascal's verzoek) en het diner was bij Bahama Breeze met mam, Stefan, Ester en Pascal.
 



Maandag brak veel te snel aan, want vandaag moesten ze al weer naar huis. Het afscheid was absoluut niet leuk maar ja, je verandert er niets aan! We hebben weer een ontzettend gezellige tijd gehad en we hopen elkaar uiteraard heel snel weer te zien!

Tot slot nog even twee foto's van onze schatjes:



13 opmerkingen:

Cindy zei

Leuk verslag, deels heb ik het nu "live" mee kunnen maken. Je hebt een heel leuke familie, en de bbq was erg lekker en gezellig.
Die foto van Coco in de wasbak is té schattig! En ja, hou het maar op een combi van de leuke ontvangst door je familie en de geweldige katjes waardoor ik me meteen op mijn gemak voelde. Heb ook nog geen heimwee naar mijn eigen katten deze keer!

Skihofjes zei

Druk druk druk. Maar o zo gezellig families op bezoek.
Dan nu weer back to t gewone ritme.

Ronald zei

Het is een komen en gaan van familie en vrienden, gezellig hoor. De tafel bij “jullie” Italiaan is zeker jullie stamtafel geworden ?
Wat een bende kunnen mensen er toch in een nachtje van maken, schandalig gewoon.

Gr. Ronald

Hannie zei

Dat was een drukke maar wel gezellige week. Fijn dat jullie vast een deel van de familie weer gezien hebben.
Wat een gedoe met dat huis zeg. Was het huis waar ze eigenlijk in zouden gaan veel groter?
Vraag me af waar ze geslapen hebben als er maar 8 bedden zijn en je bent met 12 man!

Teleton zei

Hahaha...jullie vervelen je geen moment en dan neem je een " hoofdpijndossier" maar op de kop toe...!

De Moolenschotjes zei

Zo lekker drukke weken, maar wel heel gezelligmet alle visite

Gerrit en Joke zei

Ook hier weer helemaal bij
We vinden het knap hoor werken en dan nog tijd voor je visite
We gaan binnenkort is kijken bij jullie villa

José zei

Nou jullie vervelen je geen moment, werken, visite etc. Wat een gezelligheid allemaal.

Mariska zei

Je maakt in korte tijd wel volgens mij alle varianten mee, pfff wat een gedoe met die groep huurders, maar ondanks de hoofdpijn het hoofd koel gehouden, well done!!

Renee de Korte zei

Wat een leuk leven hebben jullie met al die visite en etentjes!
Behalve die situaties met de huizen en alle rompslomp die hierbij komt kijken.
Wat een schatjes jullie katten! Jullie hebben het goed voor elkaar!

Pieter en Petra zei

Ik zie het al : verhuren van vacationhomes is "never a dull moment" en uiteindelijk kwam alles toch nog goed. Wel gezellig zo al die visites en gasten en dan ook nog lekker uit eten en dat ondanks de drukke weken. Worden er in september ook nog rondleidingen gegeven ? ;-)

Mandy zei

Wat gezellig al die visites thuis .....heerlijk om elkaar na lange tijd weer te zien !
Aan vervelen doen jullie niet ....maar jullie gaan er super mee om !
Aaahh zo lief jullie katjes 😍😍

2theusa/Christa zei

Gezellige weken hebben jullie achter de rug. Jullie doen wel snel ervaring op met allerlei type huurders.