vrijdag 1 juni 2018

Ons gezin is weer compleet

Vrijdag 25 mei was het dan gelukkig weer tijd om Michelle op te halen van Orlando Sanford Airport! Ik weet dat het nog niet zo lang geleden was dat ze met de beide oma's hier was maar het leek wel een eeuwigheid!

Ze had 's morgens al via WhatsApp laten weten dat TUI, as usual, weer niet op tijd was. Op het moment dat ze hadden moeten opstijgen was het boarden nog niet begonnen. Maar goed, uiteindelijk vertrokken ze rond 11.50 (45 minuten te laat) dus het viel nog wel mee. We gingen allebei aan het werk want er waren weer een paar aankomsten, waaronder eentje in onze eigen villa, maar hielden onderweg wel Flighttracker in de gaten in verband met de aankomsttijd. Ze zou om 15.10 uur landden maar dat liep uiteindelijk terug naar 14.45. Rond een uur of 2 vertrokken we richting vliegveld en zagen de aankomsttijd teruglopen naar 14.26 uur. Toen we in de buurt van Sanford reden zagen we het toestel net overkomen (foto is niet helemaal duidelijk maar het was echt de Dreamliner), dat was wel grappig.
 

Uiteindelijk hebben we ruim 1,5 uur staan te wachten want er bleek 20 minuten eerder een toestel uit Bristol te zijn geland en het was dus erg druk. Ach, ik heb me wel vermaakt met al die mensen die absoluut niet wisten waar ze heen moesten (voor de kenners, het betrof de mensen die naar Miami doorvlogen en hun koffers dus in moesten leveren). Ik denk dat ik volgende keer een wegwijzerbordje mee ga nemen :) en een bakje voor fooien van dankbare klanten!! Grapje hoor!

Maar goed, rond een uur of 4 kwam Michelle dan eindelijk naar buiten en gingen we, na heel veel dikke knuffels, naar de auto waarna we naar Winter Garden zijn gereden. We gingen eten bij Winter Garden Pizza Company. De kids deelden een large pizza, Ron had een lekkere pasta en ik had een tour of Italy. Zoals jullie kunnen zien waren er twee heel blij!

Zaterdag had Pascal zijn allereerste verjaardagsfeestje in de USA. Hij was uitgenodigd door een meisje uit een lagere klas die hij weer kende via ons buurjongetje Manuel. Hij werd om 13.00 uur verwacht bij een indoor rollerskatebaan in Winter Garden en het feestje zou tot 15.00 uur duren. 
Helaas moesten we allebei werken dus dat hield in dat ik 's morgens vroeg al wat huizen in orde heb gemaakt (met hulp van Michelle, dat gaat een stuk sneller hoor) en vervolgens naar huis ben gereden om Pascal op te halen en naar Winter Garden te rijden. We waren er rond kwart voor 1, Michelle zou bij Pascal blijven en ik ging er als de wiedeweerga vandoor om mijn laatste huis voor die dag in orde te maken. Beetje jammer alleen dat die sufkous van een schoonmaakster voor de verandering weer eens niet had schoongemaakt, en dat terwijl het dus een back to back was! Ik belde haar licht geïrriteerd op en kreeg als antwoord: "oh, ik dacht dat het geen back to back was"........... Nee hoor, daar word ik helemaal niet moe van! Maar goed, ze beloofde zo snel mogelijk iemand te sturen om het schoon te maken (dat was dus om 14.15 uur). Aangezien ik hun werkwijze inmiddels wel ken besloot ik om zelf de wasmachine maar aan te zetten en de bedden alvast op te maken voor het geval de gasten eerder kwamen. Twee dagen later kwam ik erachter dat de eigenaren er zelf in kwamen, wat was ik blij dat ik alvast het belangrijkste gedaan had! Ik had helaas geen tijd om te wachten want ik moest om 15.00 uur weer bij de skatebaan zijn. De ouders bleken in een soort prinsessenkamer te zitten (met heel veel zoetigheid en limonade) alwaar de kids dus af en toe naar binnen stoven om wat te nemen en er vervolgens weer vandoor gingen. In grote lijnen leek het dus wel op een partijtje in Nederland alleen daar zorgen de ouders van de jarige voor vervoer terwijl je hier dus ergens verwacht wordt, grappig om mee te maken! Hierbij nog een paar foto's van internet:



Woensdag was het dan eindelijk zover, Pascal had zijn Graduation! Omdat er nogal veel kinderen in 5th Grade zitten (7 klassen van ongeveer 23 kinderen per klas) werd de plechtigheid in de First Baptist Church gehouden. Per gezin kreeg je 2 VIP seating tickets en de overige familieleden moesten wachten op plaats. 

Bij aankomst moesten we eerst in een lange rij die in een gang slingerde (het leek Disney wel, hihi) waarna we naar binnen mochten. Gelukkig kregen we het voor elkaar om toch bij elkaar te zitten. De kinderen werden vanaf school per bus naar de locatie gebracht en kwamen rond een uur of 10 keurig in een lange rij naar binnen lopen waarna iedereen plaats mocht nemen. 

Vervolgens moest iedereen weer gaan staan want de pledge of Allegiance werd uitgesproken en daarna werd het volkslied gespeeld. Heel mooi om te zien hoe iedereen keurig staat met de hand op het hart (ik had kippenvel hoor!). Voor een stukje hiervan klik hier: video volkslied

Na het inleidende praatje van mrs Kimble, de directrice, werden er allerlei awards uitgereikt voor allerhande prestaties (aanwezigheidsgraad, hulp in de gemeenschap, hoge cijfers) en tenslotte werden alle kinderen door hun eigen leraar op het podium geroepen en kregen ze hun certificaat. 

Na afloop wilde Pascal nog graag op de foto met zijn leraar, mr Outing, en lerares, ms Dantas. Ook mocht natuurlijk een leuke familiefoto en foto met zijn beste vriend Austin niet ontbreken. Kortom, aan foto's geen gebrek!
 

 

Toen was het tijd om te gaan, beetje jammer alleen van die wolkbreuk op dat moment......... We zijn toch maar gaan rennen en kwamen (ondanks de paraplu) doorweekt bij de auto aan!
 

Laat ik het zo zeggen, ik was in ieder geval doorweekt tot op mijn onderbroek! Thuisgekomen hebben we ons daarom allemaal omgekleed en zijn Ron en ik vervolgens weer op pad gegaan want de plicht riep!


Donderdag was een normale werkdag. Wat wel leuk is om te melden is dat ik met Michelle in een huis bezig was alwaar ik een wurm op de bodem van het zwembad zag liggen. Ik pakte het zwembadnetje met de bedoeling hem eruit te halen en voelde ineens iets bewegen tegen mijn hand. In een schrikreactie liet ik het netje vallen in het zwembad en de hagedis die ik dus had gevoeld ging onvrijwillig zwemmen! Aangezien ik dat toch wel heel zielig vond heb ik Michelle snel geroepen en zij heeft het arme diertje uit het water gehaald (hij spartelde naast de rand) waarna dat gekke beest dus eerst tegen haar arm oprende en vervolgens naar binnen stoof!
 

Michelle racete erachteraan en wist hem al snel te pakken waarna ze hem buiten de zwembadkooi heeft losgelaten. Eind goed, al goed!

Vandaag moesten we ook werken en hebben we tussendoor Niels, Charity en Liv gewapend met de TomTom en een autostoeltje welkom geheten op Sanford. Niels heeft voor ons bedrijf in Nederland gewerkt en is hier nu op vakantie. Omdat het hun eerste keer hier is was het wel handig dat wij de weg en routines weten want zo werden er dus geen onnodige dingen aangesmeerd bij de autoverhuur!

De auto werd uitgezocht en ik ben met hun meegereden naar Legacy Resort in Kissimmee alwaar zij hun vakantie gaan doorbrengen, jullie zien de komende weken vast nog wel wat foto's voorbijkomen waar zij op staan dus dit was de introductie! We gingen zelf nog even verder want er moest nog een huis in orde gemaakt worden waarna we naar huis zijn gereden en een lekker rustige avond hebben gehad.

Zo, dit was het dan weer voor nu. Bedankt voor het lezen weer en graag tot de volgende keer!









12 opmerkingen:

Ronald zei

De familie weer compleet, wat zullen jullie dat heerlijk vinden. Geweldig zo’n graduation, leuke familie foto.

Gr. Ronald

Jacqueline zei

Wat een geluk dat je meisje weer thuis is. Dat zal vast een heerlijke sfeer geven. Helemaal compleet.
Toch wel heel bijzonder hoor zo"n graduation. Dat zal hij ook nooit meer vergeten. En dat alles tussen de werkzaamheden door.
Geweldig om zo alles met jullie mee te "leven".

Cindy zei

Heerlijke dat Michelle er weer is. En genoeg leuke dingen gedaan ook (tussen al het werken door pfff jullie hebben het er maar druk mee)
Leuk die graduation van Pascal, leuk om te zien dat hij ook echt helemaal ingeburgerd is, super!

Dees zei

Wat een heerlijk blog om mee wakker te worden. Fijn dat jullie weer compleet zijn. Heerlijk dat Pascal zo’n mooie graduation aan het eind van zijn schooljaar had. Maakt het bijzonder.

Caro zei

Zo'n ceremonie is wel héél bijzonder! Wat een stress levert het op als je met zo'n schoonmaakster op het laatste moment nog moet schakelen omdat ze het niet goed begrepen heeft zeg. Gezellig dat Michelle met je mee gaat, wat zullen jullie genieten van jullie weer met zijn vieren zijn!

Alberdina zei

Wat heerlijk dat jullie weer compleet zijn. Het blijf leuk om jullie bezigheden te volgen 😊

Esther Sloof zei

Heerlijk weer compleet !! Druk druk druk maar wel veel leuke dingen tussendoor !

Hannie zei

Super dat Michelle er weer is en dat ze je ook nog een handje kan helpen.
Balen dat gedoe met die schoonmakers elke keer.
Pascal ziet er stoer uit met zijn overhemd bij de Graduation.
Je hoeft niet zo te schrikken van een hagedis hoor! Gelukkig had je een reddende engel bij je....

De Moolenschotjes zei

Oo wat fijn dat Michelle er weer is.
En ook erg leukdat ze mee naar de school van Pascal kon.
Wat bijzonder om dit met z’n 4 tjes mee te maken.
En wat een bezige bijtjes zijn jullie en snap dat je dan redelijk geiriteerd kan raken als de poets haar taken niet nakomt.
Of je het nog niet druk genoeg hebt..

José zei

Gezellig dat jullie weer compleet zijn. Maar wat hebben jullie het druk zeg!

Mariska zei

Zo fijn dat jullie weer compleet zijn en wat is het toch leuk om jullie leven op deze manier mee te beleven

Twinmom1995 zei

Altijd fijn om weer met het hele gezin te zijn.
Jullie moeten wel hard werken zeg,