zaterdag 23 juni 2018

Druk, druk, druk!

Ja ja, ik weet het. Ons laatste blog is al weer een tijdje geleden :). Jullie snappen dat dit veroorzaakt wordt door de nodige drukte met werk en privé maar goed, hier zijn we weer met een verslag van de afgelopen weken!

Zoals ik eerder schreef is Michelle zaterdag 9 juni lekker met Charity, Niels en Liv naar het strand geweest. Ze hebben zich daar prima vermaakt en vonden het een hele aparte ervaring om met de auto het strand op te mogen!


Terwijl zij zich vermaakten op het strand waren wij gewoon aan het werk. Bij een van de huizen moest de poolfence weer opgezet worden en tot mijn schrik sprong er ineens een kikker uit! Omdat ik  het toch wel erg zielig vond dat hij niet naar buiten kon bedacht ik dat ik hem vast wel met het schepnet van het zwembad kon vangen..... NOT! Hij hupte vrolijk het dek rond en zat uiteindelijk in een hoekje bij de schuifdeur. Uiteindelijk heeft de schoonmaker hem met een handdoek gepakt en buiten op het gras gezet. Nu maar hopen dat hij niet gespot zou worden door een reiger!
De dag erop zag ik dit toen ik onderweg was naar de huizen (volgens Pascal was dit een hele aparte safety car, haha). Grappig was wel dat iedereen op mijn rijbaan gewoon stopte tot ze voorbij waren en ook op de andere baan bleef iedereen rustig erachter rijden tot ze besloten aan de kant te gaan.


Maandag gingen Michelle en ik shoppen met de Bolhoeves (snellere omschrijving, hihi). Niels solliciteerde voor nieuwe Topper, Liv had een lollie gehad waar helemaal geen kleurstof in zat en ons bezoek werd afgesloten met een heerlijk ijsje. Lekker dagje hoor!
 


Wat me op 14 juni overkwam is ook wel weer leuk om te vertellen. Ik kwam op het pooldeck van een huis om het af te spuiten en zag in mijn ooghoek iets bewegen. Er zat dus een eekhoorn op een ligstoel! Ik zette de deur van het deck open maar helaas snapte deze kleine oen dus niet dat hij daardoor naar buiten kon. Hij racete drie keer heen en weer (en hing dus ook in het gaas) en zag toen eindelijk dat de deur open stond. Weer een goede daad gedaan! Later zag ik dus dat er een gat in het gaas zat en dat iemand daar een zak met zonnepitten heeft neergelegd, ik heb het hoekje omgedoopt in McSquirrel !
's Avonds gingen we voor de laatste keer uit eten. We wilden eigenlijk naar LongHorn maar hadden geen zin om een uur te gaan wachten. Daarom weken we maar uit naar onze Italiaan alwaar we heerlijk gegeten hebben.

15 juni brak veel te snel aan, Michelle vertrok die dag weer naar Nederland. De Bolhoeves gingen met dezelfde vlucht terug dus dat was wel gezellig voor Michelle. 's Morgens moesten ze hun appartement al uit dus werd de rest van de tijd gezellig bij ons zwembad doorgebracht. Stefan meldde dat ze twee uur vertraging hadden dus we hadden alle tijd van de wereld. Maar ja, het vertrekuur brak toch aan dus gingen we naar Sanford en namen daar afscheid. Niels, Charity en Liv hadden overigens ook niet zoveel zin om naar huis te gaan. Ze komen volgend jaar in ieder geval weer terug! Michelle komt 23 juli weer met een vriendin dus we hoeven haar gelukkig niet zo lang te missen :). Wel gek weer hoor, het was ineens weer heel stil in huis.....
Gelukkig hadden we 's avonds al een eetafspraak met Remco en Ester bij Kobe dus afleiding genoeg! Na het eten hebben we onze villa nog even laten zien en we spraken af maandag bij ons te gaan barbecuen.

Zaterdag de 16e kwam ik in een huis om te controleren of alles netjes achtergelaten was. Tot mijn verrassing stond er een fles rum en een kaart met onze namen erop. De gasten waren zo blij dat we ze geholpen hadden met een paar dingen dat ze dit voor ons gekocht hadden, ze hadden Pascal ook ontmoet en ijs voor hem in de vriezer staan. Echt superlief!
 

De barbecue met Remco en Ester op maandag was erg gezellig en lekker. Na het eten mocht het vuurwerk natuurlijk niet ontbreken waarna we afscheid namen. Ze vertrokken de volgende dag weer naar Nederland maar komen in november weer terug.


Dinsdag had ik niet zoveel te doen dus ben ik 's middags met Pascal naar Magic Kingdom geweest. Ik kon nog FastPasses krijgen voor Splash Mountain, Big Thunder Mountain en de Speedway. Het was behoorlijk druk maar goed te doen. Pascal wilde graag op de foto met Stitch, wachttijd was 30 minuten, en dat vond ik prima want het was overdekt met airco! Stitch bleek net zo gestoord te zijn als in de film en maakte er met iedereen echt een show van, Pascal vond het geweldig en het leverde hele leuke foto's op! We hebben een heerlijke middag en avond gehad en sloten af bij het kasteel voor de vuurwerkshow. We waren er ruim een uur van tevoren en het leuke is dat je altijd wel aanspraak hebt met andere mensen, de tijd vloog daardoor om. De show was weer geweldig en we waren om 22.30 uur weer thuis.
 

 

 

 

 

 

 
 

De rest van de week was eigenlijk business as usual. Leuke gesprekken gehad met huiseigenaren en gasten geholpen met kleine probleempjes en advies. Kortom, iedereen happy.

Vrijdag hadden we een vertrek en aankomst in onze villa. Niet echt spannend maar de aankomende gasten hadden gevraagd of ze hun bagage alvast mochten brengen voor 16.00 uur. We spraken af dat ze rond 13.30 uur konden komen zodat we ze konden ontvangen. Bij aankomst waren de ohs en ahs niet van de lucht en we kregen een grote doos met chocolaatjes als dank (cadeautjesweek, hihi). Ze vertrokken weer en zijn later weer teruggekomen, ze waren zo blij dat ze ons ook nog een hele lieve mail hebben gestuurd. Daar doen we het voor!
Vrijdagavond hebben we bij Brio in de Mall at Millennia gegeten, we hadden wel weer een keertje zin in carpaccio en we weten dat zij een hele goede hebben. We hebben overigens geen hoofdgerecht genomen :).


Pascal was overigens ook mee maar wilde niet op de foto, haha!

Vandaag (zaterdag dus) was een hele drukke dag. 4 back to backs, 3 reguliere aankomsten en 4 vertrekken. Gelukkig kon ik gisteren al twee aankomsten in orde maken dus dat scheelde me vandaag weer. Alles leek redelijk soepel te verlopen totdat ik ineens een berichtje kreeg van een van de schoonmaakteams dat er geen sleutel in de lockbox zat van een van de huizen waar een back to back was........ Volgens hun hadden de gasten hem dus meegenomen die 's morgens vertrokken waren! Ik zat zelf in Davenport (40 minuten van ons huis) en zou de reservesleutel dus op moeten halen om vervolgens door te rijden naar Orange Tree in Clermont om de sleutel te brengen. Op zich geen probleem, ware het niet dat ik nog 3 huizen in Davenport moest doen en het dus niet echt (of echt niet) handig was om heen en weer te gaan crossen. Gelukkig was Ron dichterbij huis (nou ja, minuut of 20) en die ging het regelen. Uiteindelijk bleek de deur dus niet op slot te zijn en lag de sleutel in het huis (onze spaanstalige schoonmakers controleren dus niets, zucht). De vertrekkende gasten hadden blijkbaar problemen met de lockbox en hadden maar niet afgesloten, niet echt handig als je het mij vraagt. Maar goed, het is gelukkig goed afgelopen en ik heb geen boze arriverende gasten aan de lijn gehad!

Vanavond zijn we nog even naar Disney Springs gereden om kaartjes voor de film Jurassic World te halen, daar gaan we maandagavond heen met Sally en Vaughn. Hierover dus meer in het volgende blog.

Rest me nog te zeggen dat we weer een kleine gator in het meertje hebben en dat we bijna een dagtaak hebben aan hagedissen redden, met name Coco vindt het geweldig om ze te vangen maar wij vinden het niet zo'n geweldig idee dat ze zo aan hun einde komen!


Dit was het weer, tot de volgende keer!


12 opmerkingen:

Cindy zei

Wat een leuke belevenissen weer, met werk, en privé. Nooit saai! En fijn die waardering in de vorm van cadeautjes en bedankjes.
Fijn dat Michelle snel weer komt. En wat leuk zeg, weer zo'n kleine gator in het meertje. Die carpaccio heb ik al vaker ergens voorbij zien komen, maar even onthouden voor volgend jaar!

Hannie zei

Wat een handige gasten die de deur niet op slot doen en de sleutel binnen leggen. Dan zou je denken dat ze even naar jullie bellen om dat te zeggen. Enne, die schoonmakers kijken dud ook niet verder dan hun neus lang is.
Verder was het weer gezellige drukte as usual, begrijp ik.

Jacqueline zei

Heerlijk drukke weken waarin een hoop is gebeurd. Gezien alle waardering doen jullie jullie werk heel goed. Fijn dat mensen dit laten merken. Maar sommige dagen lijken me wel heel pittig als er zoveel huizen gelijk klaar gemaakt moeten worden.

Jet was weer super leuk om alles mee te lezen.

Ronald zei

Wat een heerlijke tijd weer. Michelle helaas weer naar huis maar die komt snel weer terug, lekker hoor. Die carpaccio, die staat op het lijstje, ziet er goed uit. Succes met de busines, jullie hebben het er druk mee.

Gr. Ronald

arianne zei

Wat een lekker verslag weer. Ondanks je er moet werken en het je “gewone” leven is. Blijft het eeg leuk om te lezen. Je beleeft nog eens wat op het werk. Ga toch ook maar eens voor een carriere switch 😎🌴

Renee de Korte zei

Wat een druk en leuk leven hebben jullie toch, je hoeft je nooit te vervelen.
En als je dan vrij bent ga je gewoon even naar Disney, fantastisch toch.
Je hebt weer allerlei dieren gered, doe je goed 👍 en wat fijn, dat Michelle alweer zo snel komt. Nig even en ze is er al weer!
Veel plezier bij de film.

kimmie zei

Heerlijke druke weken en dan weet je dat je het top doet. Top ook die leuke kadootjes en mailtjes het zijn de kleine dingetjes die het leuk maakt denk ik.. jullie zitten lekker op jullie plekje.

Mariska zei

Wat gaan die weken snel voorbij zo! Lekker dat Michelle alweer 23 juli terugkomt, en dat is het echt zo (wij tellen nu ook al af en komen de 20e naar Florida)

Patrick zei

Leuke belevenissen weer, het wordt weer tijd dat wij ook weer in je blog gaan voorkomen 😂😂😂
Pascal is wel fanatiek aan het racen bij de speedway.

Ilse zei

Super om jullie belevenissen weer te lezen !! Wij tellen af hier en reizen 4 juli ook af naar de States om 9 juli ook weer in Florida te arriveren.

José zei

Jeetje, wat hebben jullie weer veel meegemaakt. Kan me voorstellen dat je hoopt dat de kikker die je gered hebt niet gepakt zou worden door een reiger, toen wij een paar weken geleden in Kissimmee waren werd er bij ons aan het meer een kuikentje gepakt door een reiger, wat een afschuwelijk gezicht. Leuke foto’s van jullie in Disney, mooi dat verbeten koppie van Pascal in z’n racewagen! Nog een paar weekjes en dan is Michelle er gelukkig weer, fijn vooruitzicht.

Twinmom1995 zei

Een beetje late reactie maar ik dacht, ik zet het er toch bij.
Wat ontzettend leuk weer om jullie belevenissen te lezen. Ik kan mij voorstellen dat het soms druk is maar gelukkig is er altijd weer een oplossing en hebben jullie nog tijd over om tussendoor te genieten.
In 2010 hebben wij trouwens ook staan stumperen om de lockbox open te krijgen.
Je moet het even weten hoe het werkt maar dat is met alles.
Inderdaad een beetje dom om de villa niet af te sluiten. Had dan even gebeld.
23 juli gaat ook alweer lekker opschieten.
Succes met alles en veel plezier.