vrijdag 10 augustus 2018

Villa Kakelbont is er niets bij !!

Zondagochtend hadden we (lees ik) het geweldige plan om de Lake Apopka Wildlife Drive te gaan doen. Ron was daar al een paar keer geweest en ik had zulke mooie foto's gezien dat ik het ook wel eens in het echt wilde zien. Zo gezegd, zo gedaan. Iedereen sprong hyperactief zijn bed uit om 6 uur (NOT) en kwam tot leven zodat we om 6.40 in de auto zaten. Rond kwart over 7 kwamen we aan en begonnen we de rit door het park. We zagen er grote alligators, reigers, anhinga's, een Osprey en heel veel watervogeltjes waarvan ik de naam echt niet weet. Op de achterbank hoorde ik de hele tijd: "ahh, wat schattig", dat was dus Michelle die een soort kleine waterhoentjes spotte! Evelien had haar spiegelreflex camera helaas vergeten dus werden de foto's maar met de mobiel gemaakt. Het resultaat was niet verkeerd, zie hier de foto's:
 

 

 

 

 

 

 

 

 









En het blijft grappig dat je echt overal toiletten ziet!












Toen we het rondje gemaakt hadden zijn we op zoek gegaan naar een IHOP want we hadden nog niet ontbeten. We vonden er eentje in het plaatsje Eustis (door Ron omgedoopt in Useless), een stadje van niks maar ze hadden wel een keurige en fris ruikende IHOP dus we waren collectief happy.

Na dit heerlijke ontbijt zijn we weer naar huis gereden want ik moest 's middags nog een huis in orde maken, Michelle en Evelien gingen gezellig met me mee want voordat ik naar Davenport ging moesten we nog even naar Millennia om wat terug te brengen en om een kast te halen bij IKEA. Met het huis was ik redelijk snel klaar waarna we weer rap op huis aan zijn gegaan want we wilden uiteraard op tijd thuis zijn voor als Hannie zou komen. We wachtten met eten tot ze er was (7 uur) en hebben gezellig bijgekletst. Ons hele huis zit nu weer vol, gezellig hoor!

Maandagochtend ging Ron om 7 uur al weg want die heeft de hele week cursus. Daarna ben ik met Pascal ik de auto gestapt want hij mocht een uurtje indoor trampolinespringen bij Skyzone in Clermont, dit was een cadeautje van het summercamp en dat wilde hij natuurlijk wel. Hij vond het geweldig!
 

 

Michelle was de hele middag op Valencia College om uit te vogelen welke klassen ze moet gaan doen, Evelien en Tim waren thuis (met een uitstapje naar Wendy's) en ik moest 1 huis doen. Beetje jammer was dat ik net op het pooldeck bezig was toen er echt een enorme bui losbarstte. Kent u de term "miss Wet T-shirt verkiezing"? Nou, dit was Miss Wet Allover! Ik droop letterlijk en heb maar een handdoek gepakt om toch nog een beetje droog de auto in te duiken.

 's Avonds zijn Tim, Evelien, Michelle en Pascal naar de Cheesecake Factory gegaan, H&L gingen naar LongHorn en Ron en ik hadden pizza besteld bij Flippers (Ron wilde liever niet uit eten en ik was enigszins door mijn rug gegaan). Iedereen kwam uiteindelijk vrij laat weer binnen want het had echt ontzettend lang geduurd bij de Cheesecake Factory, als excuus kregen ze 1 stuk gratis cheesecake (na 1,5 uur wachten). Ik zei al dat als wij erbij waren geweest we dit dus niet hadden geaccepteerd (en Michelle zei dat ze dat al verwacht had, haha).

Dinsdag had ik geen huizen te doen en kon daarom gezellig met Michelle en Evelien gaan lunchen bij Yellow Dog Eats. De huiskat vond het ook wel gezellig dat we er waren en zat er lekker bij, het feit dat ik hem kalkoenfilet zat te voeren hielp ook wel denk ik!
 

 

Na deze heerlijke en enorme lunch wilden de dames graag naar Disney Springs en dus reden we daar meteen maar naartoe. Onze eigen chauffeuse Michelle parkeerde haar auto keurig in de Lime Garage en we wandelden op ons gemakje naar de World of Disney. Helaas zijn ze die op dit moment aan het verbouwen dus hij is maar een derde van de normale grootte, maffe foto's kun je natuurlijk altijd maken:
 

 

 

We haalden een gratis chocolaatje bij Ghirardelli's en maakten een rondje, ook de winkel van Rainforest Cafe is altijd goed voor leuke foto's.
 




Ook op enkele andere locaties werd er druk door de huisfotograaf (lees ikke) gefotografeerd:
 

 

Daarna zijn we naar huis gereden en 's avonds uit eten geweest bij Outback.

Woensdag was de dag dat Michelle en Evelien naar Nederland zouden gaan. De koffers werden ingepakt en waren keurig op gewicht (Michelle had bijna alleen maar spullen voor anderen) en de dag verliep rustig. Omdat ze om 19.38 uur zouden vliegen vertrokken we rond een uur of 4 naar MCO alwaar we rond half 5 arriveerden en met enige moeite een parkeerplaats vonden in de garage. We liepen naar de curbside check-in (dat is echt sneller) toen Michelle ineens zei dat ze een appje van Delta kreeg met de melding dat ze ruim een half uur vertraging hadden. Dat was dus een probleem want de overstap op Detroit was 1 uur en 4 minuten wat inhield dat ze de overstap niet zouden gaan halen. De vriendelijke medewerker van de curbside adviseerde ons om naar de servicebalie te gaan, de dame achter de balie snuffelde het hele systeem door en deelde ons vervolgens mede dat het niet ging lukken om te vliegen want er was dus niets beschikbaar........ De enige optie die ze nog had was een andere, rechtstreekse, vlucht op donderdagavond om 7 uur. Aangezien we weinig andere keus hadden werd de vlucht dus omgeboekt en konden we weer naar huis! 's Avonds zijn we uit eten geweest bij Texas Roadhouse alwaar Hannie en ik proostten op onze vriendschap (zij met en ik zonder alcohol, en nee ik had het glas niet omgedraaid Caroline!).

Donderdag moest ik eerst nog werken, de dames gingen nog maar een keer naar Five Guys en katjes kijken bij PetSmart, en 's middags gingen we voor poging nummer 2 naar MCO. Het begon te regenen bij aankomst (en ik kon niet overdekt staan verdorie) dus we liepen snel naar de curbside alwaar we te horen kregen dat ik nog even 58 dollar moest betalen omdat er maar 1 koffer op de reservering stond. Dat was dus duidelijk niet goed gegaan bij het omboeken dus mochten we weer naar de servicebalie alwaar we een man of 10 voor ons hadden. Het begon inmiddels steeds harder te regenen en te onweren en toen er een keiharde onweersklap viel zag ik iemand als door een wesp gestoken op me af komen rennen, dat was dus Pascal die nogal geschrokken was :). Na 20 minuten waren we aan de beurt en kregen te horen dat beide koffers gewoon op de reservering stonden..... Nou ja, een gelukje was in ieder geval dat we droog stonden!
 






De koffers werden afgegeven en de boardingpassen geprint waarna we afscheid namen (afscheid was niet zo moeilijk zoals jullie zullen begrijpen) en Pascal en ik weer huiswaarts zijn gegaan.

 






De regen was gelukkig een stuk minder dus de rit naar huis viel mee. Het diner werd genuttigd bij Bonefish in Winter Garden (geen foto's, helemaal vergeten) want het was de laatste avond van Tim en die trakteerde. Het dessert werd genuttigd bij Cold Stone, lekker hoor!

Vrijdagochtend schrok Ron wakker om 6.50 uur, hij had de wekker op pm in plaats van am gezet, terwijl hij om 7 uur moest rijden naar zijn cursus. Hij sprong onder de douche en ik heb snel een ontbijtje en koffie gemaakt. Tim was inmiddels klaar om te vertrekken (hij had 2 overstappen, hiep hoi) en na afscheid te hebben genomen vertrok hij naar MCO en Ron naar zijn cursus. Hannie en consorten gingen naar Discovery Cove en waren het grootste deel van de dag onder de pannen (of vissen, dat kan ook).

Ik vond het wel een goed plan om Pascal zijn haar even te laten knippen dus wij stonden om 9.15 uur al bij Great Clips en waren meteen aan de beurt.

Zo, Pascal kan netjes naar school maandag! Toen we naar buiten liepen vroeg hij of we bij Keke's konden ontbijten. Aangezien we allebei nog niet gegeten hadden was dat best een goed plan. Deze vestiging is pas een maand open en we waren allebei erg enthousiast over het eten (alleen de koffie was zoals gewoonlijk niet echt super) en de bediening!
 

Thuisgekomen heb ik mijn spullen gepakt want er moest natuurlijk gewerkt worden! Ik reed eerst even langs kantoor om vervolgens wat departure checks te doen. In het eerste huis dat ik controleerde vond ik een stapeltje nieuwe poncho's, ik heb eigenlijk een gruwelijke hekel aan die dingen maar na mijn Miss Wet Allover ervaring van eerder deze week besloot ik ze maar mee te nemen. Vlak voordat ik naar buiten wilde gaan ontdekte ik dat het weer eens met bakken uit de lucht kwam dus deed ik er eentje meteen maar aan. Ik maakte een selfie, zette deze op Facebook en volgens Michelle leek ik op Supergrover (nog bedankt troel)!

 
Volgende adres was onze eigen villa want Patrick, Greet en Rico vertrokken en die wilde ik nog wel even gedag zeggen. Het afscheid was allerhartelijkst en we zien elkaar in december weer! Vervolgens ben ik langs Mariska en Wim Hagman gereden (en Ronald en Chantal natuurlijk) want ik mocht een opblaasflamingo, een eenhoorn en nog wat aanverwante artikelen ophalen. We hadden elkaar 5 jaar geleden ontmoet bij de Woodgrill op I-Drive (bestaat niet meer) en werden herkend dankzij het blog, echt heel leuk om ze weer te zien. Ook zij vertrokken vandaag weer naar Nederland na een heerlijke vakantie. 
Foto gemaakt door Mariska
Tot slot moest ik nog naar een huis waar een back to back was, gelukkig was het goed schoongemaakt en kon ik snel op huis aan want het was al een uur of 5. We hebben vanavond eindelijk weer eens thuis gegeten, lekker hoor! De avond werd lerend (Ron), tv-kijkend (Hannie) en typend (ondergetekende) doorgebracht. 

Dat was het weer voor nu. Bedankt voor het lezen en hopelijk tot snel!






12 opmerkingen:

Sonja zei

Wat een drukte en gezelligheid bij jullie thuis. Heerlijk dat Michelle definitief bij jullie komt wonen.

Ronald zei

Wat een heerlijke, drukke dagen. Het normale leven na de zomervakantie gaat bijna weer beginnen. Michelle voor de laatste keer naar huis, zal het afscheid iets makkelijker gemaakt hebben deze keer.

Gr. Ronald

Cindy zei

Wat een gezelligheid weer! Pascal weer naar school, dat zal weer even wennen zijn. En Michelle lekker snel weer bij jullie!

Mandy zei

Wat een gezellige boel bij jullie .
Zo fijn dat Michelle weer bijna terugkomt.
Weer een stoer kapsel Pascal ....succes maandag op de eerste schooldag !

Jacqueline zei

Wat een huis vol. Wel fijn dat iedereen lekker zijn/haar eigen gang gaat Best druk maar zo te lezen kan je het prima handelen. En voor je het weet is een kamer in ieder geval permanent bezet. Heerlijk toch

Saskia zei

Jullie hebben goed gevulde weken (en huis). Nu aftellen tot je meisje komt.

De Moolenschotjes zei

Zo weer heel veel meegemaakt.
Maar wel allemaal leuke dingen.
En ook weer heel lekker gegeten overal.
Keke’s vinden ze hier ook altijd heel lekker.
En Pascal weer een lekker kort koppie,mooi hoor.
Wens Ron veel succes met z’n curces van ons.
En kijk al uit naar het volgende blog x

Hannie zei

Wij vinden het ook heel gezellig in "villa kakelbont"

José zei

Jeetje, dat is rennen en vliegen op sommige dagen hoor. Super gezellig ook een “hok” vol visite.

Patrick zei

Zo weer een heel verhaal, we blijven meelezen.
En zien elkaar zeker ik December weer.
We zijn heel erg benieuwd naar de kerstboom 😂
Groetjes Patrick

Mariska zei

haha, een behoorlijke drukke week waar je je niet hoeft te vervelen en het was leuk om je weer te spreken en te zien dus ik hoop dat de volgende keer geen 5 jaar duurt :)

2theusa/Christa zei

Wauw, wat een drukte en gezelligheid in en om jullie huis. Petje af hoe je dat allemaal doet met ook nog je werk etc erbij.