dinsdag 25 december 2018

De aanloop naar en Kerst 2018

Na mijn laatste blog is er best wel weer wat gebeurd dus daar ben ik weer!

Gerrit en Joke zijn weer gearriveerd en hadden oliebollenmix (heel belangrijk), kaas en nog wat andere zaken meegenomen. Ze verblijven in de villa van Remco en dus ben ik even langs gegaan om het op te halen en gezellig bij te kletsen. We zien elkaar vast nog wel gedurende hun verblijf!
 

Patrick, Greet en Rico kwamen 16 december aan en verblijven wederom in onze villa Aiyana. Uiteraard hebben we een kerstboom neergezet want die mag natuurlijk niet ontbreken gedurende deze feestelijke maand! Ze hadden ook nog wat meer proviand meegenomen zodat we de feestdagen goed door kunnen komen :).
Ron was vooral superblij met de kerststol van een zekere grootgrutter uit Zaandam:
Onderweg vanaf een van mijn huizen zag ik een auto met dit nummerbord:
Ik al helemaal blij maar Hannie bleek toch echt gewoon in Nederland te zitten :).

In dezelfde week zijn Ron en ik samen naar Epcot gegaan om de Candlelight Processional te zien, de kids hadden geen zin dus gingen we op date. Het was een gekkenhuis, alleen binnenkomen kostte ons al ruim een half uur. Op zeker moment gingen we overigens wel twijfelen of we wel moesten gaan maar omdat onze passen gedurende de kerstperiode geblokkeerd zijn was het onze laatste kans om te gaan dus bleven we geduldig wachten. Vlakbij de ingang stonden deze leuke decoraties:
 

De laatste voorstelling zou om 20.15 uur beginnen en we waren rond 19.30 in de buurt van het podium. Er stond al een behoorlijke rij dus sloten we aan, helaas hadden we nog niet gegeten (dat liet mijn maagje me redelijk luidruchtig weten ook) dus ben ik de rij nog even uitgegaan om wat te eten te halen bij een tentje genaamd Tuscany. Ze hadden 4-kazen pasta in een meeneembakje, was best redelijk te eten en met een flesje water was ons "diner" compleet. Rond een uur of 8 begon de rij in beweging te komen en mochten we een zitplaatsje zoeken. We hadden geen spijt dat we er waren, wat was dat prachtig zeg!
 

De verteller van het kerstverhaal was Pat Sajak, voorheen de presentator van Wheel of Fortune en hij deed het fantastisch! Vooral toen Stille Nacht werd vertolkt had ik echt kippenvel, het begon in het Duits waarna ze overschakelden op Engels en het voltallige publiek mee begon te zingen. Voor de beelden klik hier: Silent Night en Joy to the World

De rest van de week kabbelde rustig voort, het was wel te merken dat Kerstmis in aantocht was want het werd weer drukker met aankomsten maar niets wat we niet aankonden hoor! Uiteraard hadden we ook nu weer eens een paar licht hopeloze gevallen in een huis zitten. We werden gebeld door gasten dat ze problemen hadden met de deur van de gehuurde villa. Bij aankomst was er dus niemand, de voordeur was echter niet op slot....... De sleutel zat niet in de lockbox en de voorkant was eraf. Ik opende voorzichtig de deur (je weet maar nooit) en er was dus echt niemand. Met de deuren was niets mis dus ik gokte maar dat ze niet begrepen hoe de lockbox werkt, briefje neergelegd met een gebruiksaanwijzing en een verzoek om de deur in het vervolg af te sluiten. Dezelfde dag belden ze weer want de wifi deed het niet. Ron ging erheen en wat bleek? De stekker lag eruit......... Denk je alles gehad te hebben bellen ze twee dagen later 's avonds weer op. Klapstuk van hun verblijf, het WC papier was op en of ik wel even wilde komen brengen! Ik denk dat jullie wel kunnen raden wat mijn antwoord was, en ik was inmiddels echt helemaal klaar met deze gasten. Uiteindelijk zijn ze zondag vertrokken, de eigenaar had ze ook nog een checkout om 12 uur gegeven (met een nieuwe aankomst op dezelfde dag) dus het was nog stressen om alles af te hebben. Zulke gasten hebben we gelukkig niet elke week!

24 december was een behoorlijk rommelige werkdag met allerlei kleine probleempjes (vooral met poolheaters). We reden allebei echt van hot naar her maar uiteindelijk waren we klaar en zijn we naar Sally en Vaughn gereden want die hadden ons uitgenodigd om kerstavond bij hun door te brengen en ook te komen eten, dat scheelde me weer een maaltijd in elkaar draaien want daar had ik dus echt geen zin meer in. We hebben heerlijke pasta gegeten en daarna was het tijd om cadeautjes uit te pakken. We zijn allemaal weer behoorlijk verwend en hebben een hele leuke avond gehad!
 

 

 













Pascal heeft een Supernova gekregen van Sally en Vaugh, een soort drone die op de gebruiker reageert, dit schijnt op het moment een hele hype te zijn. Leuk ding hoor, je hebt alleen het idee dat je aangevallen wordt door een kudde muggen!
Pascal Supernova

Kerstochtend brak al vroeg aan, met dank aan een miauwend luchtalarm genaamd Vlokje op de gang (om half 7 zucht). Nadat ik haar toch maar in de slaapkamer had gelaten besloot madam om ruzie te gaan maken met Izzy, denk je uit te kunnen slapen! Maar goed, uiteindelijk toch maar rond een uur of half 9 opgestaan en een bakkie koffie gemaakt zodat ik nog iets wakkerder werd. Na een heerlijk ontbijtje hebben we nog meer cadeautjes uitgepakt waarna we de kerstuitzending van All You Need is Love hebben gekeken via de computer.
Toen het afgelopen was heb ik een vegetarische quiche gemaakt en een bosbessentiramisu want Sally en Vaughn zouden eind van de middag komen om te komen eten. We hadden geschnetzeltes (voor wie het niet weet, Duits gerecht bestaande uit stukjes kip en champignons in een roomsaus), opgebakken aardappeltjes (vakkundig gebakken door Ron), sla, caprese quiche en tiramisu toe. Het was heerlijk (al zeg ik het zelf, hihi) en heel gezellig.
 

Na het eten was het nog tijd om wat leuke foto's te maken waarna Sally en Vaughn naar huis zijn gereden.
 

 

Tot zover weer alles wat we beleefd hebben, op naar Oud en Nieuw!





11 opmerkingen:

Cindy zei

Wat een gezellige dagen hebben jullie achter de rug.
En wat een gedoe met die gasten, je hebt ze er tussen zeg...

Hannie zei

Wat een sukkels die gasten van dat huis zeg, die moet je niet al te vaak hebben.
Jullie hebben weer gezellige dagen gehad zo met Sally en Vaughn. En weer een hoop kado's zo te zien.
Jammer hè dat ik het niet was met die auto!
Tot snel!

Ronald zei

He leuk, weer een blog van jullie belevenissen. Ondanks alle drukte toch een paar gasten die het niet begrijpen of denken dat ze de enige zijn. Maar gelukkig toch heerlijke kerstavond en kerstdag gehad met lieve vrienden en heerlijk eten. Op naar oud en nieuw.

Gr. Ronald

Esther Sloof zei

Leuk om weer te lezen hoe het jullie vergaat. Grappig dat jullie ook AYNIL kijken, bij ons ook traditie met de tissues bij de hand.
Succes met de oliebollen bakken!

amsterdam zei

Gezellig bij jullie. Fijne kerstdagen en een gelukkig nieuwjaar.

De Moolenschotjes zei

Wat een leuke dingen weer.
Maar jeetje bellen dat de wc papier op is😂het moet niet gekker worden..
En gezellig al die etentjes en wat een leuke foto’s.
Fijne dagen en een knallend en gelukkig en gezond 2019

Teleton zei

Die lui van het toiletpapier waren zeker nog niet naar Animal Kingdom geweest. Van de Lion King leerden wij: Be prepaired...! Als shit happens kan je maar beter een extra dubbellaags rol laar hebben liggen. Zij waren kennelijk nog niet op dat idee gekomen, dus belden ze de Biegjes.

En jullie service gaat ver maar in sommige gevallen moeten de huurders zelf de stront maar van de knikker poetsen,toch? Deze gasten kunnen zich, afhankelijk van hun budget, de volgende keer maar beter in het Hilton of bij Howard Johnson melden......

Mariska zei

Wat een geweldig blog weer met leuke fotos, videos en mooie verhalen. Op naar een gezellig, gezond, gelukkig 2019!!!

José zei

Als je elke week gasten zou hebben zoals deze dan word je echt gillend gek, effe wc papier brengen nou ja die hebben echt het verstand van een zilveruitje😂. Kerst ziet er supergezellig uit, leuke foto’s!

Gerrit en Joke zei

Ik had Remco ook al gemaild dat het op was en vertelde me bel Monique maar
Het ziet er weer heerlijk uit allemaal en zo gaan op naar oud en nieuw
Sterkte nog de komende dagen en we zien elkaar

Louise zei

Wat een leuk verslag weer. Zo te zien hebben jullie genoten van de dagen :-)
En leuke foto's van jullie bij de boom hoor.
Wij wensen jullie een hele fijne jaarwisseling en een gezond, gelukkig en liefdevol 2019 toe.
Groetjes Louise