maandag 3 december 2018

Heel veel gebeurd!

Ik zag zojuist (tot mijn verbazing) dat het al meer dan een maand geleden is dat ik een blog heb geschreven. Hoogste tijd dus voor een nieuwe! Omdat er zoveel gebeurd is wordt dit weer een verslag met veel foto's en wat tekst, daar gaan we dan.

Allereerst kunnen we met trots vertellen dat Pascal's auditie voor het schoolconcert in Winter Park in februari (zie vorige blog) fantastisch is verlopen en hij geselecteerd is!

Verder hebben we nog een klein vervolg op het contract wat Michelle aangeboden had gekregen voor het basketballteam. Na een goed en verhelderend gesprek met een advocaat bleek dat er toch wel een hoop haken en ogen aan zaten. Allereerst mag ze, als kind van een E2 visumhouder, geen geld verdienen. Daarnaast bleek dat ze, als ze zou tekenen, nooit meer amateur basketball mag spelen. Oftewel, als het niet zou lukken mag ze niet bij een universiteitsteam spelen en dat wil ze natuurlijk niet riskeren. We hebben daarom een gesprek met de eigenaar van het team gehad en onze vragen en zorgen voorgelegd. Hij stelde voor om Michelle wel bij het team te halen voor training, ze mag mee met toernooien en wordt overal in betrokken. Ook gaan ze haar in de spotlight zetten bij scouts voor college of universiteitsteams. Prima oplossing waar we allemaal heel blij mee zijn!

We beginnen met Halloween, Pascal was verkleed als Spyro en Michelle als zichzelf.
 

Ronald de Zwijger kwam gezellig een paar dagen bij ons logeren. We bezochten de Disney hotels, alwaar de eerste kerstversiering en het gemberkoekhuis er al waren. Ook Robert Jan en Caroline waren een paar dagen in hun huis op Solterra dus werd het een mini-reunie, supergezellig natuurlijk!
 

 









Michelle en ik gingen op een heerlijke zondagmorgen naar de farmersmarket bij Lake Eola (en een overheerlijke green tea mojito mocht natuurlijk niet ontbreken).
 

 
Ook gingen we de prachtige kerstboom in de Mall at Millennia bewonderen.












Een bezoekje aan Hollywood Studios mocht niet ontbreken:
 

 

 

We versierden ons huis op gepaste wijze.












Op Thanksgiving kwamen Bep, Jannie, Henk en Stefan (eindelijk) aan op Sanford en hebben we van een heerlijk Thanksgiving diner genoten op ons terras, ook Sally en Vaughn waren van de partij. We hadden alleen niet helemaal begrepen dat het diner traditiegetrouw ergens tussen 12 en 4 's middags genuttigd wordt. De familie kwam om een uur of 2 op Sanford aan dus hebben we er onze eigen draai aan gegeven!
 

Op zondag de 25e waren Bep en Pascal allebei jarig. Helaas had ik geen tijd om een taart te bakken, de Publix had er gelukkig genoeg :).
Gelukkig is mijn schema op dit moment niet zo erg druk dus kunnen we genoeg tijd samen doorbrengen. We gingen met z'n allen alle Disney hotels weer af, nu wel in complete kerststijl.
 

 














Helaas moest Stefan na een weekje alweer naar huis, we brachten hem naar het vliegveld en hebben daarna nog een wandelingetje gemaakt door Wekiwa Springs State Park. Geen alligators gezien maar wel een aantal eekhoorns en 2 herten, blijft prachtig!
 





De dag erna gingen we op visite bij Frans en Ineke in Sebring. Frans liet ze het park even zien op het golfkarretje van de buren!
Zaterdag wilden we eigenlijk gaan minigolfen bij Blizzard Beach maar helaas was het een beetje regenachtig. We gingen daarom naar de Florida Mall, en verlieten de mall uiteraard met een paar tasjes (maar we kopen niets hoor, roepen ze steeds). Ron was onderwijl villa Aiyana aan het voorzien van prachtige kerstverlichting aan de buitenkant, zie hier het resultaat:
Zondagochtend hebben Jannie, Henk, Bep en ik onze villa in orde gemaakt voor de nieuwe gasten. De kerstboom moest opgetuigd worden en die taak namen ze graag op zich. Helaas voor ons bleek de verlichting van de boom niet te werken. Ron heeft later nog gekeken maar hij was echt kapot....... 
Nadat het huis klaar was zijn we naar Blizzard Beach gereden, Michelle en Pascal kwamen met haar auto en we hebben enorm veel pret gehad!
 

 

 

 

 

Vandaag (maandag) ging de familie lekker naar de outlet en zouden Ron en ik een afspraak hebben met een huiseigenaar. De afspraak ging uiteindelijk niet door dus ging ik alvast een huis prepareren voor aankomst. Ik had zomaar een voorgevoel dat het niet schoongemaakt zou zijn en dat bleek te kloppen....... Overigens zat hier het bewuste schoonmaakteam waar ik heel veel problemen mee had en ik inmiddels vervangen heb door een nieuwe. Ik belde de nieuwe schoonmaker en hij beloofde meteen aan de gang te gaan. Ik zette de kerstboom alvast neer en maakte alles wat ik kon alvast in orde waarna ik nog even ben gaan winkelen in Winter Garden. Ron was onderwijl de kerstboom aan het omruilen bij Lowes waarna hij weer terug is gegaan naar Solterra om de boom opnieuw te plaatsen en te versieren (hij probeerde mij eerst nog te paaien om het te doen maar daar had ik geen zin in). Uiteindelijk is alles toch nog gelukt! Vanavond zijn we nog uit eten geweest bij Bahama Breeze. Morgen gaan we naar Magic Kingdom, helaas zonder de kids want die moeten gewoon naar school. 

Zo, dit was een verslag in een notendop (wel een grote dop, haha). Ik zal proberen om het volgende blog sneller te plaatsen.

Bedankt voor het lezen weer en hopelijk tot snel!!





9 opmerkingen:

Renee de Korte zei

Gezellig al die belevenissen van jullie en wat fijn, dat de familie weer over is om samen leuke dingen te doen en de verjaardagen te vieren. zo leuk om de kerstsfeer nu echt mee te maken in Florida. geniet ervan met elkaar.


Hannie zei

Jeetje,een maand geen blog, niet meer doen hoor! 😜
Het meeste had ik natuurlijk al uit eerste hand vernomen.
Maar dat het Thanksgiving diner eigenlijk tussen 12 en 4 moet zijn had ik ook nog nooit van gehoord. Nou dat doen jullie volgend jaar dan maar.
Jij kunt straks geen kerstboom meer zien(ik vind het al vervelend om alleen thuis de kerstboom op te zetten)
Veel plezier morgen in het MK!

Cindy zei

Ja, ik miste je blog al haha! Maar ik dacht ze zal het wel druk hebben met al die gezellige bezoekjes.
Leuk allemaal, en gezellig al die logees. En leuke nieuwtjes. Goed geregeld ook zo voor Michelle.
Met de poezen ook alles ok? Zijn ze al goed gewend aan elkaar?
Veel plezier vandaag!

amsterdam zei

Nu alleen nog wat sneeuw.

Skihofjes zei

Nou weer wat geleerd. Thanksgiving diner tussen 12-1600 uur🐓
Veel bezoek maakt dat de tijd snel vliegt en dus vergeet name andere dingen. Denk dat niemand dat jullie kwalijk neemt. Fijn dat alles loopt zonale t loopt. Wish i could be there in Florida.

Ellis zei

Time flyes when your having fun!!
Heerlijk toch, voor je er erg in heb is het jaar weer om.
Super gezellig zo met zijn alle, lekker van genieten....want nog maar een paar dagen voor de familie weer terug vliegt naar NL.

Wens jullie alvast hele fijne feestdagen...en een mooi en gezond 2019...����
Groetjes...

José zei

Jeetje, wat een drukte allemaal maar natuurlijk ook heel erg gezellig!

Mariska zei

Zo weer helemaal bijgelezen, wat een nieuws allemaal, fijn om de dagen door te brengen met de familie en alle andere bekenden :)Enjoy maar dat lukt prima :):):)

Teleton zei

Zo druk en toch relaxed....dat kunnen alleen de Biegjes!