dinsdag 5 december 2017

Een nieuwe uitdaging!

Beste/Lieve lezer,

Welkom op ons nieuwe blog!

Laat ik beginnen met een stukje historie over ons gezin. Wij zijn Ron, Monique, Michelle en Pascal Biegelaar. In 2010 gingen wij voor de eerste keer naar Florida, een langgekoesterde wens kwam uit. Het idee was dat deze reis een once in a lifetime experience zou worden maar we waren meteen verslingerd aan de Sunshine state! Dit hield in dat we er het jaar erop weer op vakantie gingen naar deze prachtige en vriendelijke staat……

In 2012 hebben wij onze medische groothandel verkocht en ontstond het idee om een huis (als investering) te kopen in, u raadt het al, Florida. Zo gezegd, zo gedaan. Op de laatste dag van onze zomervakantie van dat jaar tekenden wij voor een huis, het moest toen wel nog gebouwd worden dus enkele slapeloze nachten volgden! Alles ging gelukkig heel voorspoedig en in januari 2013 was het klaar en konden we het gaan inrichten waarna het verhuurd werd. We hadden wel een constructie die ons in staat stelde om een aantal vakanties in ons eigen huis door te brengen dus dat was echt heerlijk. Vanaf het moment dat het bedrijf verkocht werd zijn we zoekende geweest naar wat we nu eigenlijk graag wilden gaan doen. Ron heeft eerst, samen met een kennis, een bedrijfje opgestart in het bedrukken en ontwerpen van sportkleding en ik heb me gestort op een webshop in Amerikaanse beautyproducten en aanverwante artikelen. Dit bleek toch niet te zijn wat we gehoopt hadden.

Vorig jaar zomer zaten we wederom in Florida en begon het idee te rijpen om daar naartoe te gaan verhuizen. We zijn toen alvast wat research gaan doen en het idee werd steeds concreter. Na de vakantie hebben we het idee voorgelegd aan Michelle (toen 16 jaar oud), zij gaf aan niet mee te willen maar er geen problemen mee te hebben als wij onze droom werkelijkheid wilden laten worden. De beide moeders, broers en schoonzus reageerden (zeer begrijpelijk) niet heel blij maar snapten het wel. We hebben vervolgens eerst een oplossing gevonden zodat Michelle in Nederland kon blijven, Ron’s moeder wilde wel in ons huis komen wonen zodat Michelle bij haar kon blijven dus dat was geregeld.

Toen begon het zoeken naar een bedrijf, eerst ging het idee uit naar een zwembadonderhoud bedrijfje maar daar kwamen we snel van terug. Vervolgens kwamen we in aanraking met kennissen van kennissen die in de Property Management zaten en ons konden introduceren bij het bedrijf waar zij ook hun contracten hadden gekocht. Property management houdt in dat wij vakantievilla’s van buitenlandse eigenaren zullen gaan verhuren en onderhouden (en alles wat erbij komt kijken uiteraard). Vanuit onze medische groothandel waren we al gewend om veel met mensen om te gaan dus dit leek ons een prima stap!

Het klikte meteen met de eigenaren van Homes of America dus gingen we het proces in gang zetten, dit was in november 2016. We vonden een advocaat die ons wel kon helpen en werd het hele circus opgestart. Letterlijk een circus want het is nog niet zo makkelijk om toegelaten te worden hoor! Er werd een businessplan gemaakt en er moest heel veel papierwerk worden ingevuld.

Ook moesten we een leuke naam bedenken, dit werd Tropical Management & Realty. Oh ja, we moesten bij het consulaat ook nog even een B visum aanvragen want het blijkt dat je Esta wordt ingetrokken zodra je een aanvraag indient voor een E2 (werken, wonen, naar school) visum. Dit was overigens zo geregeld.

Ron had zijn ticket voor Florida reeds geboekt (14 april) want de verwachting (let op) was dat het rond die tijd allemaal in orde zou zijn. Laat ik het zo zeggen, Ron is wel gegaan maar de visa waren dus niet rond. De uiteindelijke aanvraag is in april eindelijk ingediend waarna er steeds weer nieuwe vragen van het consulaat in Amsterdam. kwamen. De zomer hebben we gezamelijk doorgebracht in Florida waarna wij allemaal (behalve Ron) weer terug zijn gegaan, volledig tegen de verwachting in eigenlijk.  Ron bleef toen achter (hij mocht tot half oktober blijven op het visum) en is half september teruggekomen, wederom met het idee dat het nu toch wel snel rond zou zijn.

Uiteindelijk heeft het, na veel frustratie, tot 13 november geduurd voordat we de uitnodiging voor het interview op het Amerikaanse consulaat ontvingen (hier stond trouwens wel in dat dit gesprek geen zekerheid gaf over de verstrekking van het visum, lekker positief dus). Op 16 november stond ik dus, met knikkende knieën en klotsende oksels, voor het loketje de vragen van de consul te beantwoorden. Het leek wel een uur te duren, in werkelijkheid was het slechts een minuut of 10……. Ron werd er ook nog even bijgeroepen en toen kregen we het verlossende antwoord, het visum werd verstrekt en wel voor de duur van 5 jaar. Wat waren we ontzettend blij!!

Maar ja, dan begint het afscheid nemen van vrienden en familie. En dat is dus echt niet leuk! De verjaardagen van Pascal en mijn schoonmoeder (op dezelfde dag) werden nog uitgebreid gevierd en op 3 december hebben we uitgebreid afscheid genomen van onze familie en een aantal hele lieve vrienden, ik hield het niet droog.

Op 4 december vertrokken we, na de laatste knuffels aan Bep, Michelle en Max (haar vriend) te hebben gegeven, in alle vroegte naar Schiphol. We hadden een grote auto gehuurd in verband met heel veel bagage en deze konden we inleveren waarna we incheckten en TUI ons met de Dreamliner naar Florida heeft gebracht.


The American dream has started!

21 opmerkingen:

Renee de Korte zei

Jeetje wat een avontuur gaan jullie aan, het lijkt wel ik vertrek!
Alles regelen en het afscheid nemen van je familie en je dochter, het is nogal wat, ik snap, dat je het niet droog hield. Voorlopig voor 5 jaar, ben benieuwd hoe die jaren gaan verlopen. Ik wens jullie ontzettend veel geluk en succes met alles!

Skihofjes zei

Living the american Dream. Go for it.

2theusa/Christa zei

Het heeft heel wat voeten in de aarde gehad, maar het is gelukt! jullie droom kan beginnen. Logisch dat het moeilijk is om afscheid te nemen van al wat jullie achter late, dat lijkt mij ook ongelooflijk moeilijk.
Ron, Monique en Pascal, heel veel geluk, vriendschap en succes met jullie nieuwe leven in Florida!

2theusa/Christa zei

"achter laten"... moest er staan.

Sonja zei

Wat een geweldig avontuur gaan jullie tegemoet. Ook heel spannend voor Pascal, een Amerikaanse school, nieuwe vriendjes! Heel veel geluk met jullie nieuwe leven in Florida.

Hannie zei

Natuurlijk hebben wij het hele proces van dichtbij meegemaakt en weten dat hoe stressvol en frustrerend het was.
Ook wij wensen jullie alle geluk met deze uitdaging.
Tot snel!

Ronald zei

Jullie zijn een mooi avontuur aangegaan, heel veel succes daarin.

Gr. Ronald

Cindy zei

Wat een avontuur. En zo fijn dat alles uiteindelijk was geregeld. Wat gaat daar dan een papierwerk aan vooraf. En dan het afscheid ja.... Extra moeilijk vanwege Michelle denk ik. Maar ook de kat. Leuk dat je gaat bloggen, volg jullie graag. Heel veel succes met de zaak en veel geluk en zie jullie in maart 😀

Frans van Eijk zei

Geweldig verhaal.
Ik wens jullie alle succes en geluk toe.
Ik vind get vooral prachtig dat jullie het ondanks alle tegen slagen hebben doorgezet.
Ik weet hou negatief er vaar gereageerd wordt als je iets anders doet dat wat Nederlanders normaal gewend zijn te doen.

Frans van Eijk zei

Sorry voor de typefouten.😢

Esther Sloof zei

Pfff wat een geregel maar wat een avontuur!!
Als fervent ‘ik vertrek’ fan kan ik me helemaal de afscheidstaferelen indenken, maar hopelijk kan er heen en weer gevlogen worden toch ?
Ik wens jullie heel veel succes met jullie nieuwe bedrijf en wie weet nog een keer tot ziens daar!

José zei


Afscheid nemen in altijd erg lastig, maar wat een uitdaging gaan jullie aan. Echt geweldig. Zal natuurlijk wel even duren voordat jullie alles op rolletjes hebben lopen maar ach dat gaat vast en zeker prima lukken. Ik wens jullie in ieder geval heel veel succes met jullie nieuwe bedrijf👍🏻🍀

Mariska zei

Wat een avontuur en ik kan mij de gevoelens heel goed voorstellen, ondanks dat wij in Valkenburg afgelopen vrijdag net elkaar hebben misgelopen hoop ik dat wij elkaar in 2018 wel weer gaan ontmoeten :) Heel veel succes en we will be in touch

Marja en Tony zei

Wat een stoere stap is dit zeg, en dan is het maar goed dat jullie ondernemers ervaring hebben!
Het lijkt me inderdaad vreselijk moeilijk om je dierbare achter te laten, je zit natuurlijk niet om de hoek...
Ik wens jullie ongelofelijk veel succes met jullie frisse en nieuwe start!

Sonja zei

Harstikke leuk om het verhaal te lezen hoe het zover is gekomen. Ik heb grote bewondering voor jullie dat jullie deze droom uit gaan laten komen. Maar dat afscheid nemen wat dubbel. Je staat aan de vooravond van een groot avontuur maar moeten heel veel mensen voor lange tijd gedag zeggen. Pittig! Ik wens jullie alle succes toe en ben heel benieuw hoe het jullie vergaat en wat voor avonturen jullie gaan beleven.

Hans zei

Wat een stoere stap in jullie leven. Geniet met volle teugen van jullie avontuur.

De Moolenschotjes zei

Jeetje wat een stap he,maar zo fijn dat jullie droom is uitgekomen.
Heel veel succes en geniet van deze mooie kans.
En gewoon tot ziens😘😘

Rick, Sunshine State zei

Jongens een enorme stap, maar zo enorm gaaf!!
We volgen jullie avonturen graag!!

Ryan en Hannah zei

Wat een stoere stap! Geel erg tof dat jullie zo je droom kunnen gaan leven, geweldig! Afscheid is heel erg moeilijk, dat snap ik... :-( het is ook een hele stap en een hele nieuwe fase. Groeipijn, moet je even doorheen. Heel veel succes en plezier!

Monique zei

Ja hoor, ben ik jullie even uit het oog verloren, emigreren jullie gewoon :-)

Wel een stap hoor, zo zonder Michelle, ook voor haar, maar wel verklaarbaar uiteraard.

Ik ga snel bij lezen..

Groetjes
Monique en Sterre

SiLv!@ zei

Nu net jullie blog ontdekt. Bij het begin begonnen met lezen. Wat een bijzonder avontuur. Tof hoor!