vrijdag 8 december 2017

Weer wat geregeld

Donderdagochtend begon weer vroeg, ik besloot om maar meteen onze nieuwe kerstboom op te gaan tuigen. 
Na een half uurtje was ik klaar en ben, uiteraard nadat ik me had opgefrist, in de auto gestapt om boodschappen te gaan doen bij de Walmart. Even ter verduidelijking, dat was om 7.45 uur! Jullie snappen waarschijnlijk wel dat het lekker rustig was. 

Ik heb lekker geshopt en bij thuiskomst zijn Ron en ik nog even naar Winter Garden gereden. Voordat we naar huis gingen zijn we nog even gestopt bij de Starbucks want ze hadden mijn favoriete smaakje weer, Caramel Brulee!! Ron ging voor een Gingerbread Latte en ik had een zaaaaaaalige frappucino. 
 

Thuisgekomen heb ik het huis even lekker doorgewerkt en rond een uur of half 5 kwamen Matthijs, Femke en Emma met de ouders van Matthijs op visite. We hadden afgesproken om met z'n allen bij ons te eten (Sally en Vaughn kwamen later) en zouden lekker chinees en pizza halen. Dat leek ons wel makkelijk omdat we toch met een grotere groep zouden zijn en dat is niet zo handig in een restaurant. Femke en ik zijn nog even naar Winter Garden gereden want ze had nog wat cadeautjes nodig en dat is niet zo handig kopen als er een nieuwsgierig aagje genaamd Emma mee is....... Rond een uur of half 7 waren we weer thuis en kwamen Sally en Vaughn ook aan. Het eten was heerlijk en we hebben gezellig gebabbeld. Om een uur of half 10 namen we afscheid, Matthijs en zijn familie vertrekken weer naar Nederland en Vaughn moest weer vroeg werken.

Vanmorgen zijn we op stap gegaan om onze Social Security nummers aan te gaan vragen, deze heb je nodig om allerlei dingen te mogen zoals zorgverzekering en een zakelijke rekening openen. We hebben eerst maar even telefonisch contact opgenomen om te vragen hoe het precies in zijn werk ging en een vriendelijke dame stond me te woord. Ze vertelde me dat je geen afspraak kon maken (oh oh, we zagen al weer DMV taferelen voor ons) en dat we ons trouwboekje, paspoorten, geboortecertificaten en I-94 formulieren mee moesten nemen. We konden terecht bij het kantoor in Orlando dus we gingen vol goede moed op stap, voor alle zekerheid heb ik Pascal maar zijn tablet en een boek mee laten nemen.


Bij aankomst stond er een rij die buiten (een behoorlijk stuk voor de ingang) begon dus dat beloofde niet veel goeds……. Gelukkig zagen we een bord staan dat je voor Social Security cards en zo de andere ingang moest hebben en daar stond buiten in ieder geval geen rij ;). We trokken een nummertje en moesten de aanvraagformulieren invullen waarna we plaats moesten nemen en wachten op onze beurt. Na een minuut of 5 waren we, tot onze grote verrassing, al aan de beurt en mochten naar een loketje. Er werden wat vragen gesteld zoals heb je al in de USA gewerkt en ben je vaker geweest, waarna alle gegevens werden ingevoerd en we na een half uurtje weer buiten stonden.  De cards worden met een week of twee opgestuurd. Weer wat geregeld!


We wilden nog even naar de Under Armour outlet bij de outlet op I-drive maar moesten eerst lunchen, dit werd MacDonalds op verzoek van zoonlief. De inkopen waren snel gedaan en we gingen door naar de Florida Mall. We hebben wat kleine problemen met onze gsm’s dus dat moest even nagevraagd worden bij T-Mobile. Laatste stop was Abercrombie kids, erg leuk kopen met 40% korting en nog eens 25 dollar eraf. Oh ja, ik had ook nog 10 dollar gespaard op mijn A&F clubkaart. Kortom, veel voor weinig en daar houden we van. Na deze shopping trip gingen we weer op huis aan. Ons avondeten bestond uit kliekjes van gisteren en voor de rest hebben we heerlijk geluierd!

3 opmerkingen:

Renee de Korte zei

Weer wat geregeld, wat heerlijk toch die dagen daar! Lijkt nog wel vakantie!
Shoppen , lekker eten , heerlijk!

Cindy zei

Goh, het lijkt verdacht veel op vakantie ;-) ijsjes, shoppen, lekker eten.
Lekker toch, even genieten nu jullie er net zijn.
En fijn dat er weer veel geregeld is en geen lange wachtrijen deze keer, beter!

Mariska zei

Goed bezig geweest en de dagen vliegen zo voorbij!! Erg leuk om te lezen hoe en wat er allemaal bij komt kijken om je leven daar op te bouwen.