donderdag 21 december 2017

Pascal's eerste schooldag!

De wekker liep vandaag vroeg af, om 7 uur om precies te zijn. Waarom? We hebben gisteren de papieren verder ingevuld voor Pascal's school en ze boden ons de keuze om hem na de kerstvakantie te laten beginnen (8 januari 2018) of vandaag alvast een dagje mee te draaien zodat hij alvast kennis kon maken met de leerkracht en medeleerlingen. Het leek ons heel verstandig om voor de tweede optie te kiezen dus werden we om 8.15 uur op school verwacht.

Na het kennismakingsgesprek van gisteren had ik een lijst meegekregen met schoolartikelen die we moesten hebben en die had ik braaf gehaald (ik was een uur bezig om alles te zoeken bij de Walmart, je moet er iets voor overhebben). Maar ja, ik wist uiteraard niet wat hij vandaag mee moest nemen. Ik had daarom maar van alles wat ingepakt en het zag er ongeveer zo uit:

We arriveerden keurig op tijd en werden leuk ontvangen door één van de medewerksters die ons meenam naar de klas. Deze zit in een bijgebouw en we maakten kennis met zijn leraar, mister Outing. Ook hoorden we dat er maar 21 kinderen in de klas zitten, wat een luxe vergeleken met zijn 32-koppige klas in Nederland! Ik moet er overigens wel bij vertellen dat er vijf 5th grade klassen zijn ;). Wat we wel een beetje jammer vonden was dat we niet wisten dat het pyjama dag was, er liepen heel veel kids en leerkrachten rond in de leukste outfits (gelukkig waren er ook kinderen die in hun normale kloffie rondliepen). Er werd meteen verteld dat we de beste dag hadden uitgekozen want ze gingen alleen maar leuke dingen doen vanwege de aankomende vakantie! We namen afscheid en gingen naar huis, toch wel een raar idee dat onze zoon nu op een Amerikaanse school zit hoor!

We hadden zelf om 13.00 uur een afspraak bij de SunTrust bank in Clermont om een rekening te openen en waren daar netjes op tijd. Ruim een half uur later zijn we licht geagiteerd (lief uitgedrukt) weer vertrokken want ze konden ons niet helpen aangezien er geen manager aanwezig was en die moest het goedkeuren. De jongedame die ons hielp vroeg steeds alleen maar of we nog even geduld hadden maar zei dus niet waarom, HELE DIEPE ZUCHT! We gaan het nu morgen maar bij een ander kantoor proberen. We zijn er overigens wel al achter dat het soms heel moeizaam kan gaan als je dingen wilt regelen, daar moeten we best wel aan wennen hoor.

Om 15.00 uur kwam Pascal heel enthousiast uit school. Hij had het erg naar zijn zin gehad, logisch als je hoort dat ze pizza, ijs en dorito's kregen en film hadden gekeken! Oh ja, ze hadden ook nog getekend :). Ben benieuwd of hij het zo leuk blijft vinden als hij echt moet leren, haha!

Vanmiddag ben ik nog even naar de Walmart gereden om nog wat kerstcadeautjes in te slaan, deze heb ik vanavond ingepakt. Kerstavond gaan we naar Sally en Vaughn en eerste (en enige) kerstdag komen ze gezellig bij ons dus gaan alle cadeautjes onder de boom.

Als laatste nog voor iedereen die het leuk vindt om te horen, met de katten gaat het prima. Izzy heeft alleen een flinke kou te pakken (we noemen haar nu Sneezy), ik ben gisteren nog maar even met haar naar de dierenarts geweest en ze heeft nu antibiotica en Coco ontpopt zich tot een ware vuilnisbak, ze lust echt alles!
 

Dat was het wel weer voor vandaag. Tot snel maar weer!

12 opmerkingen:

Jort & Suus - On the road zei

Wat fijn dat de schooldag zo is bevallen. Ik weet zeker dat het goed gaat komen. Hij went vast snel genoeg.
Wat een heerlijke foto's van de katten. Beterschapsknuffel voor Izzy

Alberdina zei

Wat fijn dat de eerste schooldag zo leuk was altijd spannend vooral voor mama gis ik zomaar, de katten voelen zich net als jullie al helemaal thuis dat is fijn! Ik wens jullie een fijne kerst in het heerlijke Florida!

Renee de Korte zei

Wat leuk toch al die dagelijkse beslommeringen om tevlezen! Nou Pascal heeft de vuursoop gehad, wel iets anders dan de werkelijkheid, maar toch. Fijn dat het leuk was!
Wat is het in Nederland dan toch allemaal goed geregeld he zoals bij een bank bijvoorbeeld, als je daar een afspraak hebt voor iets, komt dat meestal wel goed.
Jeetje wat vervelend voor Izzy, goed , dat je naar de dierenarts bnet gegaan! Beterschap !
Fijne kerstdag !

Cindy zei

Ah leuke foto's van Coco en Izzy, die bij de koelkast haha!
Klinkt als niesziekte, beterschap voor Izzy!
Wat een leuke dag om op school te starten voor Pascal, beter kun je
niet beginnen zo :-)
En hoe zalig toch dat er in de US maar 1 kerstdag is (heb er niks mee, en ben blij als het 27-12 is haha)
Geniet er in ieder geval lekker van, hele fijne dagen!

Hannie zei

Kan me voorstellen dat Pascal het leuk had op school, mooie dag om te beginnen.
Belachelijk dat je op afspraak bij de bank komt en ze kunnen je dan niet helpen. Klacht indienen???
Haha die Coco lust alles. Komt misschien omdat ze vroeger zelf haar eten moest opscharrelen.
Straks is ze tonnetje rond net als Celine!

arianne zei

Stoer hoor van pascal. En nu al weer kerst vakantie. Life is good 😄. Ik wens jullie hele fijne dag(en), en pas dan maar op met de kerstkransjes als coco in de buurt is.

Marja en Tony zei

Wat fijn dat Pascal zo'n goede eerste dag heeft gehad, ik was al benieuwd wanneer zijn schoolperiode in zou gaan, een heel spannend moment dat kan ik me voorstellen ;)
Heerlijke plannen voor de feestdag en balen dat de bureaucratie dus nóg trager kan verlopen dan hier in Nederland!

Marjolein zei

Leuk verhaal moon!!! Fijn dat Pascal het leuk had!!! Dikke knuffel van ons

Sonja zei

Dat is nog eens een eerste schooldag, heerlijk voor Pascal want het lijkt me een hele stap een Amerikaanse school. Fijn dat de katten zich zo thuis voelen. Ik vind het erg bijzonder hoe je ons meeneemt in jullie nieuwe leven, heel leuk om mee te lezen. Fijne dagen met elkaar!

De Moolenschotjes zei

Wat fijn dat Pascal het zo naar zn zin heeft gehad op school!! Nu eerst nog lekker twee weekjes vacantie vieren en dan weer de schoolbanken in..
En wat fijn dat de poezen het zo goed doen,maar Ja die zijn ook wel in een gouden
Mandje bij jullie terecht gekomen. Jullue allemaal fijne feestdagen🎄En een gelukkig&gezond 2018😘

Mariska zei

Ben benieuwd hoe Pascal het na de vakantie gaat vinden, maar nu eerst echt vakantie! Hele fijne feestdagen

José zei

Leuke eerste schooldag hoor met al dat lekkers en dan ook nog film kijken. En dan na éėn dag gelijk al 2 weken vakantie, geef mij ook maar zo’n school😂