maandag 22 januari 2018

Lekker in het ritme!

Vrijdagochtend was ik onderweg naar het eerste adres van de dag toen ik een berichtje van Kylie kreeg. Ze vroeg of ik het heel erg zou vinden om alleen op pad te gaan want ze had nog heel veel administratie te doen. Ik voelde me eigenlijk heel erg gevleid want dat betekende dat ze ons dus enorm vertrouwde (en dat na een paar dagen al)! Ik liet haar weten er geen problemen mee te hebben mits ze wel bereikbaar was voor me, altijd handig als ik vragen zou hebben ;). Het eerste huis lag op Orange Tree (Clermont) en moest extra mooi gemaakt worden want de eigenaren zouden er zelf een paar dagen in verblijven. Het lukte me om alles keurig in orde te hebben, zaterdag zou ik er samen met Kylie nog even naartoe gaan om de laatste puntjes op de i te zetten en om een kleine attentie neer te zetten.


De route ging verder,  een security check bij een ander huis op Orange Tree en vervolgens door naar Watersong want ook daar zouden de volgende dag gasten arriveren. Ron was daar ook bezig dus dat was wel erg gezellig! Daarna stonden er nog twee huizen in Davenport en Kissimmee op het programma waarna ik lekker naar huis ben gereden. 's Avonds zijn we uit eten geweest bij de chinees in Winter Garden, het eten was erg goed en zelfs Pascal lust het nu (jippie!). Ron moest nog even naar de bouwmarkt en ik heb me vermaakt bij Victoria's Secret.

Zaterdag brak aan en, voor het eerst in vele jaren, gingen we weer aan het werk. Twee huizen in Davenport en het huis in Clermont waar ik vrijdag al bezig was geweest. Kylie liep alles met me na in Clermont en was heel blij met het resultaat. We zetten een fles wijn en een doos truffels neer en reden door naar het volgende huis in Davenport. Hier waren 's morgens mensen vertrokken en heb ik me verbaasd over hoe mensen een huis achter kunnen laten. De koelkast stond nog vol, inclusief een half afgekloven caramel appel en iets ondefinieerbaars onderin, en ook de ontbijttafel was niet afgeruimd. Ik heb het ergste maar meteen weggegooid en de rest deed de schoonmaakploeg. Ik heb er wel foto's van maar dat doe ik jullie niet aan! Het laatste huis moest in orde gemaakt worden voor huurders die zondag aan zouden komen en ook hier liep het eigenlijk op rolletjes. Ron werd ook nog opgeroepen want het pooldeck moest met de hogedrukspuit onder handen genomen worden, ook geregeld en erg mooi geworden.
 

Om 18.00 uur hadden we afgesproken met Vanessa bij Kobe Japanese Steakhouse in Altamonte Springs want Troy was jarig (hij wist niet dat wij ook zouden komen). We arriveerden keurig op tijd en bleken de eersten te zijn. We namen plaats in de foyer en wachtten, en wachtten, en wachtten.......
En wat krijg je dan? Juist, dit soort foto's:

Uiteindelijk kregen we Vanessa telefonisch te pakken en wat bleek? Troy had het lumineuze plan om naar de bioscoop te gaan want Jumanji duurde, volgens hem, maar 1 uur en 11 minuten. Helaas klopte dat niet helemaal dus Vanessa zat op hete kolen en kon natuurlijk niemand bereiken. Maar goed, uiteindelijk waren we compleet (Troy's familie was er ook) en gingen we aan tafel alwaar we een showtje kregen van onze kok en er uiteindelijk nog getrommeld werd voor Troy. De avond was erg gezellig (en heerlijk gegeten, niet onbelangrijk).

 

 


Zondag konden we rustig aan doen. Alleen 's middags had ik een back to back (vertrek en aankomst nieuwe gasten op 1 dag). Ron ging gezellig met Pascal op de motor naar Yalaha German Bakery om daar te gaan lunchen en ik werkte eerst ons eigen huis even door om daarna naar Davenport te gaan.

De schoonmaakster was nog bezig dus ik heb mijn klusjes gedaan, Ron en Pascal kwamen ook nog. Gelukkig maar want er waren twee kleine reparaties en die heeft hij meteen gedaan. 's Avonds hebben we thuis pannenkoeken en chicken tonight gegeten (wie ons kent weet wie wat had, hihi).

Maandagochtend stond er een huis op het programma waar mensen 's middags zouden arriveren en voor langere tijd zullen blijven (zogeheten snowbirds). Helaas bleken ze al te zijn gearriveerd dus kon ik niets meer doen, behalve dan hopen dat ze blij zouden zijn met hoe de schoonmaak was gedaan. Ik kon alleen de zwembadverwarming aanzetten en heb maar contact met kantoor opgenomen om het door te geven, later bleek dat de eigenaar toestemming had gegeven voor een vroege aankomst (niet echt handig maar ja). Ik ben daarna maar doorgereden naar mijn volgende adres op Cypress Pointe, dit betrof alleen een security check dus daar was ik al snel klaar.

Mijn laatste adresje stond niet op de lijst maar ik had eerder deze week gezien dat de kerstboom er nog stond dus die pikte ik nog even mee, scheelt weer werk als er huurders komen!

Rond een uur of 1 was ik al weer thuis en hebben we lekker samen geluncht waarna Ron nog naar een paar adressen moest om kleine probleempjes op te lossen, hij had eerst de hele ochtend aan de computer gezeten en moest wat dingen regelen voor de huizen. Toen Pascal uit school kwam ben ik samen met hem nog even naar de Walmart geweest om wat boodschapjes te doen. Bij thuiskomst is hij aan zijn huiswerk gegaan en ben ik met het eten begonnen. Gehaktballetjes, rode aardappels uit de oven en sla gingen er grif in. Na het eten nog wat in huis gerommeld terwijl Ron bezig was met een computerprogramma om onze dagen en werkzaamheden te stroomlijnen.

Tot slot nog twee foto's van onze twee harige huisgenootjes:
 






Bedankt voor het lezen weer en tot de volgende keer maar weer!

15 opmerkingen:

Sonja zei

Jullie zijn helemaal ingeburgerd in de Amerikaanse business en ook al een gezellig sociaal leven opgebouwd, gaaf!

Frans van Eijk zei

Heel leuk om je blogje te volgen.
We krijgen nu ook iets meer zicht op jullie werk.
Goed bezig. πŸ‘πŸ‘πŸ‘

Renee de Korte zei

Leuk km te lezen hie een gewone dag uit jullie leven er nu uitziet! Nou die is niet verkeerd hoor!
En jullie lijken inderdaad wel Amerikaanse burgers, helemaal gewend! Jullie doen het suoer!
Succes weer met allles!

Jort & Suus - On the road zei

Alsof jullie nooit anders hebben gedaan. Zo fijn om te lezen. Gaat het met Pascal ook goed op school? Is hij inmiddels helemaal gewend?

Ronald zei

Heerlijk om te lezen. Jullie zijn al lekker ingeburgerd. Onbegrijpelijk hoe mensen een huis achter kunnen laten, en dan maken wij ons zorgen als de vaatwasser met de laatste spulletjes nog draait als we weggaan. Jullie weten de lekkere restaurantjes wel te vinden, lekker hoor.

Gr. Ronald

Femke Schmoller zei

Wat leuk om jullie werkzaamheden zo te kunnen volgen. Groetjes en hopelijk tot snel ;)

Hans (thefreeze) zei

Lijkt me een hele planning om al die bezoeken ook nog een beetje in logische volgorde af te leggen!

Cindy zei

Wat leuk om zo een beetje mee te kunnen kijken met jullie dagelijkse dingen.
Bizar dat mensen hun huis zo achterlaten, zul je nog wel vaker gaan meemaken vrees ik...
En de nodige gezelligheid tussen de bedrijven door. Leuk!

JosΓ© zei

Zo, dat is nog best heel druk. Wel leuk dat je alleen op pad mocht, moet een goed gevoel geven dat vertrouwen. Volgend mij vliegen jullie dagen voorbij. Leuk om te lezen hoor!!

amsterdam zei

Goed voor mekaar jullie. Ook groetjes van Rosa.

Hannie zei

Dat is mooi dat je al alleen op pad gestuurd wordt. Doe je het vast goed!
Bizar dat mensen een huurvilla zo achter laten. Krijgen ze dan wel de borg helemaal terug?

De Moolenschotjes zei

Inderdaad een mooi compliment voor jou.
Dat ze je al alleen op pad stuurt!!!
Gaat goed daar!!!

arianne zei

Werk in uitvoering. Het gaat jullie al als van eigens af. En dan gelijk alleen op pad! In de race voor medewerker van de maand :-)

Stefan zei

Ik wordt met de dag jaloerser πŸ˜•

Monique1968 zei

Hard werken daarπŸ˜‰! Al goed ingeburgerd. Leuk om te lezen.