dinsdag 9 januari 2018

Pascal's eerste schooldagen en meer

Allereerst wil ik iedereen die meeleest heel erg bedanken, dit geldt uiteraard niet alleen voor de mensen die een reactie achterlaten (wat wij uitermate waarderen) maar ook voor de mensen die gewoon gezellig ons blog volgen.


Zondag zijn Ron en ik eerst naar Lowes gereden want we moesten wat grote planken hebben voor op zolder, deze bestond namelijk alleen uit balken met openingen ertussen.

 

Hij heeft nu een vloer gemaakt en verlichting gemonteerd zodat we nu extra bergruimte hebben. Ron heeft me vervolgens afgezet vlakbij de nagelsalon want ik had afgesproken met Sally, mijn nagels waren dusdanig gegroeid dat mijn lak eraf moest want het zag er niet echt mooi meer uit. We lieten allebei onze nagels doen en namen daarna afscheid want Sally moest naar een herdenkingsdienst van Vaughn's baas (die is vorige week overleden) en daarna zouden we elkaar weer ontmoeten bij de Cheesecake Factory.

Ron en ik waren zondag 30 jaar samen dus dat moest natuurlijk gevierd worden met een heerlijke maaltijd. Het was er enorm druk, de wachttijd was 1 uur en 20 minuten (we waren er om 16.45 dus dat zegt genoeg denk ik). Om 18.00 uur begon de buzzer te knipperen en hadden we een tafel, het eten was weer perfect en het gezelschap erg leuk! De dag werd afgesloten met koffie en cheesecake bij ons thuis. Leuke dag!

De wekker liep maandag om 7 uur af want het was "the first day at school" voor Pascal! Zijn rugzak met schoolspullen stond al klaar en hij bleek zelf zijn kleding al te hebben klaargelegd (dat doet hij anders nooit hoor, hihi). Ik stond op en ging zijn lunchtrommeltje klaarmaken en al snel stond meneer  aangekleed en wel in de woonkamer en viel op zijn ontbijt aan. Om 8.15 uur liepen we de deur uit en arriveerden om 8.20 uur op school want we moesten nog wat afgeven bij de administratie (formulieren invullen zijn we inmiddels heel goed in). We liepen nog even mee naar zijn klas om door te geven dat hij alleen naar huis mocht lopen, namen afscheid met een knuffel en toen gingen Ron en ik weer naar huis.

Thuisgekomen hebben we Coco in haar kattenmandje geduwd want ze moest naar de dierenarts, we vermoedden dat ze een lintwurm had en daar moest uiteraard even naar gekeken worden. Er bleek een arts op 5 (auto)minuten van ons huis te zitten dus daar gingen we heen. Binnen werden we begroet door een prachtige kat (die liep daar los rond, lijkt me best lachen als er een grote hond of zo binnenkomt) en we schreven Coco in. Ze werd gewogen en daarna mochten we de spreekkamer in, ze mocht overigens uit de mand wat inhield dat ze eerst op tafel rondjes liep en uiteindelijk op mijn schoot ging liggen. De arts deed een paar onderzoekjes en kon helaas niet goed zien of het inderdaad een lintwurm was (die zijn bijna niet te ontdekken) maar op basis van ons verhaal kreeg ze er toch een pilletje voor. Ook bleek de hechting op haar buikje wat ontstoken te zijn dus daar kreeg ze antibiotica voor. Daarna waren we klaar en mochten we betalen. Laat ik het zo zeggen, Coco krijgt het hele jaar geen zakgeld meer.......
 



De rest van de dag hebben we niet heel veel bijzonders gedaan. Om 15.00 uur hebben we Pascal weer uit school gehaald, hij had al meteen huiswerk mee en hij was nu al licht depressief want hij begreep de rekenmethode niet helemaal. Thuisgekomen kwam Manuel nog even spelen en ben ik even op bed gaan liggen want ik voelde me niet helemaal fit. Het gevolg hiervan was dat het diner een bijeengeraapt allegaartje was (pizza uit de vriezer voor de mannen en een P.F. Chang noedelmaaltijd voor mij). Na het eten heeft Ron Pascal geholpen met zijn huiswerk en uiteindelijk snapte hij het gelukkig wel! Voor het slapengaan maar even een NyQuil genomen en hopen dat het beter zou gaan.

Vanmorgen liep de wekker weer op tijd af met als enige verschil dat ik geen lunch heb klaargemaakt want op school serveren ze een lunch voor maar liefst 1,90 dollar en dat wou Pascal wel eens proberen. De omschrijving op de website is als volgt: A well-balanced lunch including milk is served daily for $1.90 per day. We waren heel benieuwd wat hij zou eten.......
Manuel kwam om 8.25 uur en samen gingen ze naar school, Pascal had vandaag voor het eerst zijn (voorheen mijn) iPhone mee en hij stuurde bijgaande foto via WhatsApp:

Ron en ik gingen samen nog even op stap, eerst naar onze verzekeringsagent en de bank (internetbankieren doet het nog steeds niet). Helaas doet het systeem het nog steeds niet, wordt vervolgd! Ik moet overigens wel zeggen dat onze contactpersoon bij SunTrust alles goed in de gaten houdt, ze belde ons vanmorgen om te vragen of het al gelukt was en op mijn ontkennende antwoord vroeg ze of we dan nog even langs wilde komen. Kortom, ondanks dat het nog niet werkt zijn we wel erg blij met haar! We vervolgden onze weg en reden nog even naar Ollie's Outlet (shopt stukken rustiger zonder kind, herkenbaar?). Bij het uitstappen zagen we een paar Chinezen uit een auto stappen en ik grapte " die gaan vast naar dat Chinese Buffetrestaurant naast Ollie's", en laat dat nou toch kloppen! Op datzelfde moment besloot Ron dat we daar dan wel konden lunchen want als Chinezen er gaan eten dan moet het wel goed zijn. Het bleek een behoorlijk groot restaurant te zijn en  we doopten het al snel om tot de Chinese Golden Corral. Maar het moet gezegd worden, de keuze in gerechten was enorm en de kwaliteit erg goed (en dat voor 8,99 dollar per persoon exclusief drankje a 1,99). We hebben onze buikjes rond gegeten en kregen bij de rekening een (volgens Ron) Chinees stiksnoepje, waarop ik dus lichtelijk in een deuk lag! Bij het verlaten van het pand namen we nog wat foto's van de hele entourage (en een foto van mij terwijl ik met Michelle aan het bellen was).
 

 

 
Vieze Chinese stiksnoepjes.....

Bij Ollie's Outlet zijn we leuk geslaagd voor nog wat spulletjes en ik volsta met de mededeling dat we langer hebben gewacht bij de kassa dan dat we in de winkel hebben rondgehangen.

Om 15.00 uur kwam Pascal uit school en hij was behoorlijk enthousiast, vooral over de lunch die dus bestond uit Chicken Tenders, aardappelpuree, een pakje melk en nog wat aanverwante artikelen. Very well-balanced dus, NOT! Maar goed, hij had wel erg lekker gegeten en daar gaat het om. Ik kreeg meteen twee briefjes in mijn handen, eentje met de mededeling dat er volgende week een open avond is op de plaatselijke Middle School (daar gaat hij volgend schooljaar heen) en de andere of ik een app wilde downloaden zodat ik contact kan houden met zijn school. Meteen maar geregeld, altijd handig. Ook vanavond hebben we weer lekker thuis gegeten, gehaktballetjes met spinazie en kleine aardappelkroketjes. Smaakte weer heerlijk! Na het eten hebben we nog wat boodschapjes gehaald bij de Walmart waarna we op huis aan zijn gegaan en lekker op de bank hebben gehangen.

Weer een dag voorbij!



17 opmerkingen:

Frans van Eijk zei

Heerlijk om de blogs te volgen.
We leven met jullie mee en vinden de avonturen prachtig.

Ronald zei

30 jaar samen, dat kan tegenwoordig ook niet iedereen zeggen, van harte gefeliciteerd.

Een Crazy Buffet voor een Crazy prijsje, maar wel lekker en daar gaat het om.

Pascal zijn eerste echte schooldag zit erop, zal een hele ervaring zijn.

Gr. Ronald

Jort & Suus - On the road zei

Het is zo gezellig om jullie te volgen. Fijn dat Pascal het op school ook prima lijkt te vinden. Zeker met well balanced Chicken tenders als lunch. Jullie zullen één dezer dagen zelf ook aan de slag gaan. Succes!

De Moolenschotjes zei

Wat een leuk blog,fijn dat Pascal graag naar school gaat.
Snap m wel met zon lekkere lunch op school😂
Dat hebben ze hier niet.
En je nagels weer mooi in de lak.

Hannie zei

Ah arme Coco, nu al naar de dierenarts. De dierenarts is bij jullie net zo duur, of misschien wel duurder dan hier begrijp ik. Hoop dat de pilletjes helpen.
Lekker druk bij die chinees! Maar dus weer een adresje erbij om voor weinig goed te eten.
Ik neem aan dat je Pascal met deze wetenschap, niet elke dag op school laat lunchen.
Fijn dat hij de rekenmethode na hulp van Ron nu wel begrijpt. Kan hij de volgende dag weer vol zelfvertrouwen tegemoet.

Matthijs Leussink zei

"...kregen bij de rekening een (volgens Ron) Chinees stiksnoepje, waarop ik dus lichtelijk in een deuk lag! "

Waarop jij dus bijna stikte in het snoepje door de lachbui.. klopt het dus toch wat Ron zei.. ;)

Hans (thefreeze) zei

Superleuk om alles zo te kunnen volgen, ga zo door! :-)

Marja en Tony zei

Wat heerlijk dat de school op 5 min loopafstand zit, ideaal en wat het helemaal geweldig maakt is dat Pascal het daar naar zijn zin heeft!
Het lijkt wel of jullie een beetje in een ritme gaan komen ;)

amsterdam zei

Dat gaat allemaal voorspoedig zo te lezen.

Cindy zei

Ik vind de dierenarts hier in NL al duur, maar zal daar nog wel even een tikkeltje erger zijn ;-) En arme Coco, al door zijn zakgeld heen! Haha.
Fijn dat Pascal het naar zijn zin heeft. En lekker zo'n lunch, geen geld natuurlijk, maar niet slim om dat elke dag te eten. Snap weer waarom veel Amerikanen overgewicht hebben...
Leuke dagen weer!

Sonja zei

Wat een leuk blog, humor. Pascal gaat goed zeg, wat fijn voor jullie.
Inmiddels hebben wij ook Ollies gevonden op de 192, soort van nog voordeliger Action maar met meer food, je koopt altijd wel iets🤣.

José zei

Ha Ha makkelijke keuze voor Pascal of het trommeltje van mams of lunch van school voor maar 2$. Heerlijk blog weer!

Mariska zei

Helemaal leuk die eerste schooldagen van Pascal en geweldig crazy buffet waarvan ik trek krijg dus ik ga het eten maken (zonder stiksnoepjes :))

Monique Paauwe zei

Helemaal gemist dat jullie dit grote avontuur aan zijn gegaan. Zie ik dat ineens op het blog van Cindy.
Wat geweldig zeg! Leuk om jullie leven in de States te volgen.

Gefeliciteerd met jullie 30-jarig samen zijn! Dat moet zeker gevierd worden.

En wat fijn dat Pascal het al gelijk zo naar zijn zin heeft op school.

Renee de Korte zei

Als ik zie, dat er een nieuw blog is, ga ik gelijk lezen. Wat vind ik jullie belevenissen leuk!
Een kijkje in jullie Amerikaanse leven, erg leuk!
Wel apart zeg die lunch op school en wat zal Pascal blij zijn met zijn iphone!
Die Chinese buffett restaurants , daar kan je vaak heerlijk eten en voor weinig, hoe kunnen ze het ervoor doen?
Nou succes weer met alles, tot de volgende blog!

Twinmom1995 zei

Via Cindy’s blog op jullie blog terecht gekomen.
Leuk dat we kunnen mee lezen hoe het jullie vergaat in Florida.
Gelukkig dat Pascal het naar zijn zin heeft, de eerste dagen op school.
Is toch behoorlijk spannend lijkt mij.
Succes met alles.

Mandy zei

Wat fijn dat Pascal het al zo naar zijn zin heeft ....toch allemaal best spannend .
Mooi 30 jaar samen ...dat mag zeker gevierd worden 😀