maandag 13 september 2021

Going to a ghost town and more

De dag begon al vroeg, om 5.30 liep de wekker af want Ron en Michelle wilden (uiteraard) Formule 1 kijken. Dit hield in dat we om 6 uur met z'n vieren op de laptop zaten te kijken, iedereen weet al hoe het af is gelopen dus daar hebben we het maar niet over!

We besloten dus om bijtijds te gaan ontbijten (dat hadden we erbij geboekt) en liepen naar het restaurant. Helaas bleek daar dat er geen buffet was maar een grab and go ontbijt bestaande uit maar liefst 1 nogal plastic ogende croissant, een mini bakje met jam en een banaan! Oh ja, je mocht ook nog koffie, thee of warme chocomel meenemen. Als je dan beseft dat je hier $ 15 per persoon voor neertelt voel je je op z'n zachtst gezegd behoorlijk bekocht! We besloten dan ook om het niet te doen en contact op te nemen met Expedia want daar hadden we geboekt. Nadat ik gebeld had en ze me verzekerden dat er een oplossing zou komen zijn we in de auto gestapt en naar een ontbijtrestaurant genaamd The Egg and I gereden alwaar we heerlijk gegeten hebben (en voor hetzelfde bedrag als wat we in het hotel moesten betalen). 




Vervolgens zijn we doorgereden naar een spookstadje genaamd Nelson, het bleek ergens in the middle of nowhere te liggen en overal stonden oude auto's en vervallen gebouwtjes. Het is in eigendom van een familie en die onderhouden het (voor zover mogelijk dan) en doen rondleidingen in de oude goud en zilver mijn. Hierbij de foto's:
















Overigens hebben ze hier iets heel bijzonders in de vriezer, een stapel ratelslangen! Oh ja, er wonen ook aliens in een kamertje....



We vonden dit ontzettend leuk om te doen, absolute aanrader als je hier in de buurt bent!


Volgende stop was de Hoover Dam, tours waren niet beschikbaar dus we hebben ons beperkt tot een wandeling over de dam, wel ontzettend indrukwekkend en mooi!


















Had ik al gezegd dat het best wel warm was? 








Na deze enerverende wandeling zijn we weer in de auto gestapt en naar de Gold and Silver Pawn Shop gereden (bekend van TV). Grappig om te zien maar ik had eerlijk gezegd het idee dat het groter was 😂!

We hadden het eigenlijk wel een beetje gehad en zijn naar het hotel terug gereden om ons even op te frissen alvorens weer aan de wandel te gaan om een hapje te gaan eten. Michelle had ons verteld dat Eataly in MGM Park zit en aangezien we bij de vestiging in New York een paar jaar geleden heerlijk gegeten hebben was dat ons doel. We gingen lekker lopen, slechts een half uurtje, en ik voelde me onderweg net alsof ik jaren terug werd gebracht door alle marijuana luchten. Deze rook ik vroeger namelijk volop toen ik (als tiener) in Amsterdam woonde, je wordt er bij spontaan high van (en nee, ik vind het geen lekkere geur). Maar goed, we zijn bij Eataly beland en hebben heerlijk gegeten. Ron en Michelle hadden allebei pizza en Pascal en ik hadden de lekkerste lasagna Bolognese ooit!



We namen de monorail naar het Bellagio Hotel want we wilden de fonteinen zien. In het toilet van het hotel hing deze hilarische waarschuwing (of is het triest dat dit er hangt?):








Tot slot namen we de monorail naar het Bellagio Hotel want ik wilde heel graag de fontein zien, wat een mooie show was dat! Klik hier voor de video: Fountain


Daarna zijn we terug naar het hotel gegaan en heb ik dit blog getypt. Einde van een hele leuke en afwisselende dag!

2 opmerkingen:

Jacqueline zei

Wat een heerlijke dag!! Het haalt zoveel herinneringen omhoog als ik het allemaal lees. Geniet weer van een heerlijke dag.

Hannie zei

Leuke combi van stad en van alles erom heen. Er is voor iedereen wel wat leuks te doen. Dat bordje op het toilet is eigenlijk wel triest. Je verwacht dat elke vrouw dat wel weet en er niet aan herinnert hoeft te worden.
Veel plezier op je verjaardag!