zondag 19 september 2021

Taking a hike & back to Las Vegas

We vertrokken vandaag om 8 uur vanaf de AirBnB richting Zion, aangezien we ook nog moesten ontbijten was dat een prima tijdstip. Eerst weer even langs de Walmart om stokken en nog wat proviand te halen (en een zak ijsblokjes voor de koelbox) en daarna ging de rit door naar het plaatsje Springdale want daar had Michelle een ontbijtrestaurant gevonden met de naam Oscar's Cafe, ik kreeg meteen een associatie met:

Gelukkig bleek het niet deze Oscar te zijn maar een heel gezellig Mexicaans tentje met heerlijk eten!

Na dit heerlijke ontbijt gingen we op zoek naar een parkeerplaats want je kon niet met je eigen auto naar the Narrows, de shuttlebus bracht je erheen. Het vinden van een plekje was nog niet zo simpel maar is uiteindelijk toch gelukt. We namen de shuttlebus naar het visitors center en moesten daar overstappen op een andere bus. Na een half uurtje kwamen we bij onze stop aan en kon de wandeling gaan beginnen (eerlijkheidshalve moet ik toegeven dat de kinderen en ikzelf er best wel tegenop zagen hoor). We stapten lekker door en kwamen uiteindelijk bij the Narrows aan, het bleek een kloof te zijn met water en heel veel stenen erin. We waren blij dat we de stokken gehaald hadden want die hadden we wel nodig om jezelf in evenwicht te houden in het water! Ron ging er (uiteraard) als een speer vandoor, opvallend genoeg op de voet gevolgd door Pascal (die het helemaal geweldig vond). In het begin was het best wel even onwennig en ongemakkelijk want je loopt dus echt in het water, meestal tot halverwege je kuiten maar er was een stuk bij waarbij ik (de kleinste van het stel, dat vindt Pascal ontzettend leuk om me in te wrijven) tot op mijn onderbroek nat was! Maar dat mocht de pret niet drukken dus we gingen vrolijk verder. Hierbij een selectie van de foto's die we gemaakt hebben:

We waren heel blij dat Ron ons overgehaald had want het was echt een hele ervaring om dit samen te doen!
Na ongeveer 2.5 uur hadden we het wel gezien en zijn we met de shuttlebus terug gegaan naar het visitors centrum om daar in de rij te gaan staan voor de bus die ons naar de auto zou brengen. Grappig om te vertellen, op het moment dat de rij begon te bewegen naar de bus besloten een paar mensen dat ze er wel tussen konden duiken (ze stonden achteraan). Helaas voor hun riep de hele rij ze tot de orde en dropen ze af πŸ˜‚.

Bij de auto aangekomen hebben we onze schoenen verwisseld voor droge exemplaren (behalve Pascal want die was zijn schoenen vergeten bij de AirBnB 😏maar gelukkig voor hem moesten we de geleende spullen nog terugbrengen). Na een goed uurtje waren we er en hebben we nog even met Paula en Tom gekletst waarna we de tocht naar Las Vegas begonnen. De rit duurde 2 uur maar dankzij het tijdsverschil was het maar een uurtje!
Bij aankomst in Las Vegas bleek er naast hotel New York New York (waar wij zaten) het IHeart Radio Music Festival te zijn zodat het nogal een zoekplaatje was waar we nou konden parkeren want de ingang van de parkeergarage die aangegeven werd door de navigatie bleek uitsluitend voor het festival te zijn , dat hadden wij natuurlijk weer! We reden daarom maar een rondje en vonden een andere ingang waar hotelgasten wel konden parkeren. Vanaf de garage liep je rechtstreeks de lobby in en ook hier was het weer behoorlijk over the top!

We kregen twee kamers tegenover elkaar toegewezen, Ron en ik hadden uitzicht op de Strip:

Voor het diner werd wederom gekozen voor Eataly. Ron en Michelle hadden pizza, Pascal lasagna en ik had tagliatelle bolognese en het was weer zalig!

Ron en Michelle namen nog een ijsje en ik een heerlijke Lavazza cappuccino waarna we naar het hotel zijn terug gelopen (ligt aan de overkant dus lekker makkelijk). Einde van weer een leuke dag!

Jacqueline zei

Wat een perfecte dag!! The Narrows staat echt in de top 5 bij ons wat betreft meest geweldige ervaring. Hotel NY NY is echt top!! Die achtbaan en hoe alles beneden is gedecoreerd. Echt een heel bijzonder hotel. Wat een super week hebben jullie.

Alberdina zei

Top dag! Wij hebben ook hotel NY NY geboekt voor volgend jaar πŸ™πŸ»

Renee de Korte zei

Dat was. een dag om in te lijsten, wat bijzonder, wij hadden er geen tijd voor toen in Zion, maar lijkt me wel heel gaaf!
Wat heerlijk toch om weer op vakantie te zijn! Mooie dag in Vegas!

Cindy zei

Wat een gave wandeling lijkt me dat. Mocht ik ooit daar zijn ga ik die ook zeker doen. Wat een mooie trip maken jullie zo.

Hannie zei

Kan me voorstellen dat de hike een hele belevenis was. Echt leuk om als gezin te doen.
Is er niemand in de achtbaan geweest bij NY NY?